احمدوند:

نباید از ظرفیت رسانه‌های خارجی برای بزرگداشت سردار سلیمانی غافل شویم

رئیس «ستاد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی» گفت: از ظرفیت‌های مطبوعات و رسانه‌های داخلی برای بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی استفاده شده اما نباید از ظرفیت رسانه‌های خارجی غافل شد.
کد خبر: ۴۸۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ - 01November 2021

نباید از ظرفیت رسانه‌های خارجی برای بزرگداشت سردار سلیمانی غافل شویمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دومین جلسه «ستاد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی» با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد و نمایندگان معاونت‌ها و موسسات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه ۱۰ آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این‌نشست نمایندگانی از دفتر امور ایثارگران، سازمان فرهنگ و ارتباطات، شورای فرهنگ عمومی، معاونت مطبوعاتی، معاونت هنری، سازمان سینمایی، سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی حضور داشتند.

احمدوند در این‌جلسه با اشاره به محور‌های نخستین جلسه ستاد گفت: در نخستین جلسه بر مردمی بودن، توجه به ابعاد بین‌المللی، فضایل و ویژگی‌های اخلاقی شخصیت این شهید بزرگوار در برنامه‌ها تاکید شد. همچنین توجه به بُعد قهرمان بودن که در فرمایشات مقام معظم رهبری چندین بار تاکید شده است، یکی دیگر از محور‌های برنامه‌ریزی اعلام شد، زیرا این شخصیت می‌تواند نماد قهرمانی باشد.

وی افزود: ویژگی مشترک برنامه‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود تاکید بر بالا بودن سطح کیفی و ارزشمندی آنهاست. از همکاران در بخش‌های مختلف وزارتخانه خواسته‌ایم تا کارگروهی در مجموعه خود تشکیل دهند و خروجی آن جلسات را در ستاد مطرح کنند تا پس از بررسی برنامه‌ها بتوانیم به برنامه‌هایی ارزشمند دست یابیم. تاکنون ۱۵ استان برنامه‌های خود را مطرح کرده‌اند و از بخش‌های وزارتخانه نیز برنامه‌هایی دریافت شده است.

رئیس «ستاد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی» در ادامه گفت: در دو سال گذشته تلاش‌هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انجام شده است و امسال باید تلاش شود برنامه‌ها با کیفیت بالاتری برگزار شوند. خوشبختانه در قالب و شکل برگزاری برنامه‌ها اعم از مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات یا حضور در فضای مجازی تنوع و امکان زیادی وجود دارد و اصل مهم جهت‌دهی به این برنامه‌ها برای کیفیت‌بخشی به آنهاست. در حوزه برگزاری مسابقات کتابخوانی که از سوی چند بخش اعلام شده است باید تلاش شود تا هم‌افزایی صورت گیرد.

احمدوند با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: باید تلاش شود در این حوزه نیز کار‌های جدی محتوایی انجام دهیم و به محتوای پیام‌هایی که برای مخاطبان می‌فرستیم دقت کنیم، زیرا تاثیرگذاری پیام بسیار مهم است. باید واکنش گسترده‌ای به اقدام اینستاگرام صورت گیرد و تلاش شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به این اقدام اعتراض شود و به این موضوع پاسخ دهیم و حتی ایجاد کارگروهی برای این موضوع ضرورت دارد و یکی از کارویژه‌های امسال ما این موضوع است.

وی در ادامه گفت: پیامی که در ایران برای مخاطبان تولید می‌شود مطمئناً با پیامی که برای مخاطبی در کشوری دیگر تولید می‌شود تفاوت دارد. باید کوشید در این زمینه برنامه‌ریزی شود و حتی از هنرمندان و یا فعالان بومی کشور مقصد برای تولید این محتوا‌ها استفاده شود. همچنین در زمینه ترجمه کتاب نیز باید به این سمت حرکت کنیم که با ارتباط با ناشران کشور مقصد و مذاکره با آن‌ها نسبت به ترجمه کتاب اقدام کنیم تا آثار از طریق آن ناشران تولید و عرضه شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دو سال اخیر از ظرفیت‌های مطبوعات و رسانه‌های داخلی برای بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی استفاده شده است، اما نباید از ظرفیت رسانه‌های خارجی غافل شد و باید کار جدی و مهمی هم در آن زمینه انجام دهیم. در حوزه فعالیت‌های هنری و ساخت موسیقی و فیلم نیز باید به سمت تولید آثار فاخر و ماندگار حرکت کنیم. همچنین می‌توانیم از ظرفیت انجمن‌های سینما یا موسیقی نیز در این حوزه کمک بگیریم.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها