نماینده مردم در مجلس:

طولانی شدن مذاکرات به نفع ایران نیست

حیدری با بیان اینکه طولانی شدن مذاکرات و ادامه یافتن تحریم‌ها به نفع ایران نیست، گفت: از سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها ۱۰ درصد برجام اجرایی شده به همین خاطر تاکید بر ادامه مذاکرات قبلی وین است تا منتج به نتیجه شود.
کد خبر: ۴۸۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ - 01November 2021

طولانی شدن مذاکرات و ادامه یافتن تحریم‌ها به ضرر کشورمان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره نقطه آغاز دور سوم مذاکرات وین، اظهار داشت: بحث برجام حاکمیتی بوده و نظر حاکمیت بر ادامه مذاکرات قبلی است. از سال ۲۰۱۵ تا کنون تنها ۱۰ درصد برجام اجرایی شده به همین خاطر تاکید بر ادامه مذاکرات وین است تا منتج به نتیجه شود.

وی افزود: در نقطه پایانی برجام یعنی لغو کامل تحریم‌ها قرار داریم به همین خاطر شروع مذاکرات از نقطه صفر یعنی بازگشت به ۱۰ سال پیش؛ طرف مذاکره‌کننده با جمهوری اسلامی در برجام باید آمریکا باشد، زیرا کشور‌های اروپایی نمی‌توانند به‌تنهایی قادر به اجرای توافق هسته‌ای باشند.

وی ابراز کرد: ورود آمریکا به برجام و مذاکره مستقیم با ایران باید به همراه لغو تحریم‌ها باشد، زیرا بدون تحقق این امر مهم برجام برای جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی ندارد. طولانی شدن مذاکرات و ادامه یافتن تحریم‌ها به ضرر کشورمان است به همین خاطر باید به دنبال توافق برد- برد باشیم.

حیدری عنوان کرد: توافق برد - برد عبارت است از لغو کامل و بدون شرط تحریم‌های ظالمانه و برگشت ایران به اجرای تعهدات قبل از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای است. برجام موضوع پیچیده‌ای نیست بلکه، چون تحت تأثیر لابی‌های عربی و صهیونیستی قرار گرفته دچار مشکل شده وگرنه فعالیت جمهور اسلامی در چارچوب آژانس است.

وی خاطرنشان کرد: عدم لغو تحریم‌ها و ادامه اجرای یک طرفه تعهدات برجامی توسط ایران یعنی هدر دادن زمان و هزینه به همین خاطر باید در راستای کسب توافق برد-برد تلاش کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار