در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛

زنگ استکبارستیزی با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش نواخته شد

زنگ استکبارستیزی در آستانه ١٣ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یکی از مدارس تهران نواخته شد.
کد خبر: ۴۸۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ - 03November 2021

زنگ استکبارستیزی با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش نواخته شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم نمادین نواختن زنگ استکبارستیزی صبح امروز چهارشنبه (۱۲ آبان)  با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران واقع در میدان پاستور برگزار شد.

در این مراسم زنگ استکبارستیزی یک بار توسط یک دانش آموز پسر و یک بار هم توسط سرپرست آموزش و پرورش نواخته شد.

همچنین در این مراسم دانش آموزان که لباس‌های بسیج دانش‌آموزی به تن داشتند، سرود ایران آباد را اجرا کردند و در ادامه از برخی دانش آموزان فعال در تشکل‌های دانش آموزی تقدیر شد.

همزمان با این مراسم به دلیل غیر حضوری بودن آموزش مدارس، در ساعت هشت صبح زنگ استکبارستیزی در ۱۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور نیز نواخته و به صورت زنده در شبکه شاد پخش شد.

بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی و مقرر شده است در طول سال تحصیلی فقط سه زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در سه مناسبت آغاز سال تحصیلی، گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبارستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (۱۲ بهمن) نواخته شود.

امسال به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز پنج‌شنبه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی روز چهارشنبه ۱۲ آبان نواخته شد.

هشتم آبان ۱۳۵۹ همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است. این نوجوان ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی با شجاعت بسیار نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود، پیروزی و حماسه آفرید.

مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه (۱۳ آبان) با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا، شعار امسال مراسم ۱۳ آبان است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار