بیانیه مشترک شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان؛

افتخار ۴۲سال پرچم‌داری مبارزه با سلطه، مرهون خون پربرکت شهدای دانش‌آموز است

شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی در بیانیه مشترک به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان اعلام کرد: دانش‌آموزان بر سر پیمان استکبارستیزی خود تا امروز پایدار مانده‌اند و شکی نیست که عزت و استحکام نظام اسلامی و افتخار ۴۲سال پرچم‌داری مبارزه با نظام سلطه، مرهون خون پربرکت همین همکلاسی‌های آسمانی است.
کد خبر: ۴۸۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ - 03November 2021

۴۲سال پرچم‌داری مبارزه با سلطه مرهون خون پربرکت همکلاسی‌های آسمانی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی در بیانیه مشترک به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان اعلام کرد: دانش‌آموزان بر سر پیمان استکبارستیزی خود تا امروز پایدار مانده‌اند و شکی نیست که عزت و استحکام نظام اسلامی و افتخار ۴۲ سال پرچم‌داری مبارزه با نظام سلطه، مرهون خون پربرکت همین همکلاسی‌های آسمانی است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

۱۳ آبان در روزشمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است؛ روزی که با نثار خون‌های پاک شهدای دانش‌آموز جاودان شد. در این روز دانشجویان پیرو خط امام با الهام از اندیشه‌های استکبارستیز و ضد استعماری امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر درآوردند. این حماسه چنان شکوهمند و کوبنده بود که امام راحلمان آن را انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند.

ما دانش آموزان و اعضای تشکل‌های دانش آموزی کشور، در گام دوم انقلاب، ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان‌ها و اندیشه‌های والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، تمامی آحاد همیشه در صحنه و حزب الله را به شرکت گسترده در این همایش ملی دعوت می‌کنیم و حمایت قاطعانه خود را از سیاست‌های دولت منتخب و برنامه‌های عزتمندانه در مقابل سیاست‌های ظالمانه و استعمارگر آمریکا و حامیانش اعلام می‌داریم.

در همه جا شعار «هیهات منا الذله» سرور آزادگان جهان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) را سر داده و اعلام می‌داریم جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت در صحنه جهانی و مسائل بین‌المللی حضور پیدا می‌کند و از دولتمردان انتظار داریم در مذاکرات بین‌المللی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و فرمایش حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی را سرلوحه کار قرار دهند.

ما اعضای تشکل‌های دانش آموزی در سالروز تاریخی یوم الله ۱۳ آبان اعلام می‌کنیم:

۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران و از سرمایه‌های جاودان میهن عزیزمان است که حفظ آن در گرو افشای جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکاست؛ لذا ما دانش آموزان ایران اسلامی به تبعیت از مقام عظمای ولایت همچنان در مسیر مبارزه با نظام سلطه و استکبار و مرگ بر آمریکا گام برمی داریم. آگاه کردن سایر دانش آموزان و شناساندن انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به ویژه بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب را به عنوان منشور رسالت عملی خود می‌دانیم و نگاه ما در این فرصت تاریخی بیشتر از آنکه گرامی داشتی و مناسبتی باشد تبیینی، اعتقادی و عملی خواهد بود.

در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، تلاش خواهیم کرد برای پویایی، بالندگی، تاثیرگذاری و کارآمدی بیشتر، بر موانع و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم و در هر گفتار و اقدامی تنوع جامعه ایرانی را لحاظ کنیم؛ لذا با اتحاد، همدلی و خودباوری در راه رسیدن به قله‌های افتخار در گام دوم انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

همزمان با روز دانش آموز، فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی را گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس مثل شهید فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها و پرورش شهیدان مدافع حرم و امثال شهید حججی‌ها ثابت کرده است که دانش‌آموزان این کشور بر سر پیمان استکبارستیزیشان تا امروز پایدار مانده‌اند و شکی نیست که عزت و استحکام نظام اسلامی و افتخار ۴۲ سال پرچمداری مبارزه با نظام سلطه، مرهون خون پربرکت همین همکلاسی‌های آسمانی است.

اقتدار روز افزون ایران اسلامی مرهون وحدت و همدلی مسؤولین و دست‌اندرکاران نظام است که در سایه سار چتر ولایت فقیه عینیت یافته است؛ لذا در این شرایط حساس همچنان خواستار وحدت ایشان و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری هستیم.

ما دانش آموزان با نواختن زنگ استکبار ستیزی و روز دانش آموز در مدارس کشور، حقانیت خود را فریاد می‌کشیم و عهد می‌بندیم که مسیر رشد و توسعه را تا سرمنزل مقصود به تکامل رسانده و همراه با دولت سیزدهم در تحقق شعار ایران قوی سهیم بوده و دولت منتخب را در اعتلای آرمان هایش یاری کنیم.

تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام تعلیم وتربیت را همراه با امید به آینده سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم، به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش‌ها از عمق جان توجه داریم و موجهه‌ای هوشمندانه با توطئه‌های دشمنان خواهیم داشت؛ لذا با بهره‌گیری هدفمند و دقیق و کارآمد از ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی همراه با تشکل‌های دانش‌آموزی، خود را برای جامعه پذیری و قبول مسئولیت‌های بزرگ آماده خواهیم کرد.

این بیانیه در خاتمه از دانش آموزان برای شرکت در مراسم یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دعوت کرد.

به گزارش دفاع‌پرس،۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. این روز تاریخی به نام روز بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها