فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

تسخیر لانه جاسوسی، هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکست

سرهنگ «سامانلو» گفت: حرکت خودجوش دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکست و سرآغاز شکست‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها در برابر استقلال‌طلبی و ایستادگی ملت مقاوم ایران شد.
کد خبر: ۴۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 03November 2021

تسخیر لانه جاسوسی، هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکستسرهنگ «قاسم سامانلو» فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از وقایع مهم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این اتفاق در روز 13 آبان سال 1358 در حالی به وقوع پیوست که 9 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته بود.

وی ادامه داد: در این روز دانشجویان با حمله به سفارت آمریکا در ایران، 66 دیپلمات آمریکایی را در مرکز جاسوسی آن‌ها به گروگان گرفتند. کارمندان سفارت تلاش کردند مدارک و اطلاعات محرمانه موجود را از بین ببرند اما دانشجویان توانستند بخش زیادی از اطلاعات را بازیابی و حدود 70 سند محرمانه را که نشان‌دهنده خباثت‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران اسلامی بود فاش کنند.

سرهنگ سامانلو با بیان اینکه امام خمینی (ره) از این حرکت به‌عنوان انقلاب دوم یاد کردند، گفت: این اقدام دانشجویان پیرو خط امام (ره) خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و از طریق مجامع بین‌المللی برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیاری کردند اما به نتیجه نرسیدند تا اینکه در تاریخ 30 دی سال 1359 با پذیرش قرارداد الجزایر از سوی دولت‌های ایران و آمریکا این گروگان‌گیری پس از 444 روز پایان یافت.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به نام‌گذاری 13 آبان به‌عنوان روز استکبارستیزی مطرح کرد: این حرکت خودجوش دانشجویی، هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکست و سرآغاز شکست‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها در برابر استقلال‌طلبی و ایستادگی ملت مقاوم ایران شد. خباثت‌ها و دسیسه‌های مستکبران علیه ملت‌های مظلوم جهان تمامی ندارد و آن‌ها همواره در حال ظلم و ستم به مردم هستند.

سرهنگ سامانلو بیان داشت: مستکبران در هر جایی که قدم نحس خود را گذاشتند، موجب جنایت و ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه شدند اما تا به امروز کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه و بریده از اعمال مستکبران، با ایستادگی و فریاد آزادی‌خواهی توانسته‌اند خود را از یوغ آن‌ها رها و در برابر آن‌ها قد علم کرده و به جهانیان اعلام کنند که تنها راه نجات در برابر مستکبران ایستادگی و مقاومت است.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در پایان سخنان خود اظهار داشت: امید است به‌زودی شاهد روزی باشیم که پرچم اسلام ناب محمدی (ص) با دست باکفایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی موعود (عج) برسد و بساط ظلم و جور مستکبران جهان برچیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار