شهردار تهران تاکید کرد؛

ساماندهی فعالیت نخبگانی در تهران

زاکانی گفت: فعالیت نخبگان و استفاده از پتانسیل آنها در شهر تهران در سه سطح ساماندهی خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ - 04November 2021

ساماندهی فعالیت نخبگانی در تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۱۴ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع نخبگان در هر مجموعه‌ای به عنوان پیشران فکری و خلاقیتی یک نیاز اساسی و جدی است.

وی ادامه داد: بنابراین در سه سطح فعالیت نخبگان را ساماندهی و دنبال می‌کنیم. نخست اینکه درباره نخبگان ملی که بالاترین تعداد آن در تهران وجود دارد باید بتوانیم در مرکز مطالعات شهرداری تهران سامان یافتگی را در خصوص آنها داشته باشیم و این ظرفیت را در اختیار حاکمیت و شهرداری تهران قرار دهیم.

شهردار تهران افزود: سطح دوم فعالیت پیرامون نخبگان به عنوان پیشانی فکری در مجموعه شهرداری و اجزای آن باید اتفاق بیفتد. بر همین اساس دبیرخانه‌ای در شهرداری تاسیس کردیم تا در همه سطوح شهرداری چارچوبی تنظیم می‌شود که هیات‌های اندیشه ورزی داشته باشیم که هم برای مشاورین و معاونین و هم برای مدیران مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانیم از این هیات‌ها بهره بگیریم.

زاکانی ادامه داد: سطح سه ناظر به محلات است. در موضوع مشارکت مردم توجه ما به این است که نخبگان هر محل را گرد هم آوریم تا برای ما ایده پردازی و تصمیم سازی و بر ما نظارت کنند و برای محله خودشان تصمیم بگیرند و در کف هرم اجتماعی نیز شرایط را به سمتی حرکت دهیم که موثرین و فعالین هر محل با فعالیت‌های خود بتوانند پارامترهای زیست پذیری شهر و شور و نشاط و تلاش در مدار نخبگان برای رسیدن به محله مطلوب و تعلق مکانی بهتر و زمینه رشد یافتگی بیشتر را فراهم کنند و شهرداری خود را در خدمت مردم قرار دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار