زاکانی: رفع مشکل حریم ریلی «پایتخت» در دستور کار است

شهردار تهران از تعریف ۵۲ اقدام و برنامه برای حل مشکلات منطقه ۱۶ خبر داد و گفت: در تلاش هستیم نخبگان محور تصمیم‌گیری برای محله و شهر شوند و ذیل این اقدام ۵۲ اقدام و برنامه تعریف شود.
کد خبر: ۴۸۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ - 11November 2021

حل مشکل حریم ریلی «پایتخت»

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران صبح امروز، در بازدید خود از منطقه ۱۶ تهران در پویش «قرار خدمت» در جمع نخبگان این منطقه با بیان اینکه آنچه در مجموعه منطقه ۱۶ مشاهده می‌شود، جوانمردی و بزرگی و عظمت است، افزود: گرچه بیشترین سرانه ورزشی شهرداری در منطقه ۱۶ قرار دارد، اما نبود مدیریت درست موجب بروز مشکلات موجود شده است.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که برای ما مهم است، این است که شهر به دست مردم اداره شود و وقتی حرف از مردم می‌شود نخبگان جامعه محور این تحول خواهند بود گفت: از همین رو منطقه ۱۶ نیز مستثنا نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که وضعیت زندگی در منطقه ۱۶ بسیار مطلوب شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه صبح امروز در بوستان میثاق در بین مردمانی بوده که به دستگیری نیاز داشتند، ابراز داشت: این وظیفه ماست که شرایط را برای آن‌ها به‌گونه‌ای تغییر دهیم تا افقی روشن ایجاد شود تا از این راه نیاز‌های محیطی برای او فراهم شود.

زاکانی ادامه داد: مردم حاج قاسم سلیمانی را دوست داشتند، چون مردم او را مرد عمل دیدند و به اعتقاد من منطقه ۱۶ نیاز به تحول بزرگ دارد و این اقدام ناظر به مسائل اجتماعی است، زیرا برخی از مسائل به مانند استخوان لای زخم است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد وعده تحقق ۶ ماهه داده شده است، اما برای حل و ریشه کنی معضلات اجتماعی که ناظر به تمام تهران است نیاز به اقدام‌ها و برنامه‌های بلند مدت هستیم، ادامه داد: نقش ورزش در ایجاد نشاط و فرح و تندرستی بالاست و خدا را شکر منطقه ۱۶ مهد ورزش و قهرمانی است و وظیفه ماست که شهرداری از نگاه ذاتی خدماتی به نهادی برای حضور و میدان داری مردم بدل شود تا با زندگی و اقتصاد و فرهنگ مردم کار داشته باشد و شرایط برای این اقدام فراهم است.

زاکانی درباره برخی از مشکلات و معضلاتی که درباره راه‌آهن بیان شده ابراز داشت: باید بگویم هفته پیش با وزیر راه جلسه‌ای داشتیم که در آن جلسه تأکید بر حریم تنها ۱۷ متری راه‌آهن شد که از این طریق ۱۳ هزار مجموعه را تحت تأثیر خود قرار دهیم و به دنبال این هستیم که این مشکل را حل کنیم.

شهردار تهران انتقال دکل‌های برق منطقه ۱۶ به زیر زمین را یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت، در تلاش هستیم نخبگان محور تصمیم‌گیری برای محله و شهر شوند و ذیل این اقدام ۵۲ اقدام و برنامه تعریف شود.

وی از برگزاری جشنواره‌ها ورزشی در بین مناطق برگزار به منظور توسعه ورزش همگانی و توجه به استعداد‌های مناطق خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری روی استعداد‌های مناطق یکی از مواردی است که از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار