خبر‌های خوش شهردار تهران برای حمل و نقل عمومی پایتخت

شهردار تهران با اشاره به خبر‌های خوش حمل و نقلی گفت: گام به گام به سمت افزایش بیشتر رضایتمندی مردم و بهره‌مندی بهتر آن‌ها از حمل و نقل عمومی پیش خواهیم رفت.
کد خبر: ۴۸۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 08November 2021

خبر‌های خوش شهردار تهران برای حمل و نقل عمومی پایتختبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: افزایش تعداد اتوبوس‌ها و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی هم از بعد آسایش شهروندان مورد توجه است و هم سبب کاهش ترافیک و بهبود شرایط زیست‌محیطی می‌شود

وی گفت: موضوع حمل و نقل در تهران با مسأله فرسودگی و عدم کفایت ارائه خدمت مواجه است که به دلیل نبود تجهیزات و زیرساخت‌های لازم رقم خورده است.

شهردار تهران با بیان اینکه هم شهرداری و هم بخش خصوصی برای حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: رونمایی و بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید فرآیند یک شروع و اقدام جدی در جهت تأمین این ناوگان است امسال در بخش اتوبوسرانی اقداماتی آغاز شده و تا پایان ماه و هفته‌های آتی نیز اتوبوس‌های بیشتری به خطوط افزوده خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اینکه کار توسعه حمل و نقل عمومی با این اقدامات ختم نمی‌شود گفت:‌خبر‌های خوشی از سوی دولت داریم و این خبر‌ها یکی این مسأله است که دولت بعد از ۱۰ تا ۱۲ سال در مسیری که تعهدات خود را نسبت به شهرداری در حمل و نقل عمومی پرداخت نمی‌کرد اکنون این موضوع در حال حل شدن است.

وی گفت: طی توافق وزیر کشور با مجموعه ارائه خدمت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بنا شده از ۳۶۰۰ دستگاه که با تهاتر نفت در حال وارد کردن است و برای کل شهر‌ها در نظر گرفته شده سهم تهران ۱۲۰۰ مورد باشد.

شهردار تهران گفت:‌اقدام دیگر دولت و خبر خوب در این زمینه اینکه سهم هزار دستگاه اورهال اتوبوس و بازسازی را قرار است به ۲ هزار مورد برسانند و این کمک و اقدام بزرگی است و با مجموعه اقدامات دیگر عملاً بیش از ۳۶۷۵ اتوبوس به مجموعه اتوبوس‌های فعال افزوده می‌شود.

زاکانی گفت: مسیر ثانویه دیگری نیز در حال پیگیری داریم که شامل بکارگیری اتوبوس‌های برقی و تغییر ریل از دیزلی و گازی به سمت برقی شدن است و ان‌شاءالله قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی انجام می‌گیرد.

وی اعلام کرد: با ۱۶ شرکت خصوصی قرار است تفاهم‌هایی را در این زمینه داشته باشیم و ان‌شاءالله گام به گام به سمت رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم و افزایش بهره‌مندی آن‌ها از حمل و نقل عمومی را خواهیم داشت که شروع این حرکت از اتوبوسرانی آغاز شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار