به مناسبت کشف هویت شهید «شکرائیان» منتشر شد؛

تاسیس انجمن‌های اسلامی مدارس همدان به همت شهید «حسین شکرائیان»

شهید «حسین شکراییان» از شهدای جاویدالاثر سپاه انصارالحسین (ع) است که ۲۵ آبان سال ۶۱ در منطقه عملیاتی غرب به شهادت رسید و بعد از ۳۹ سال هوین پیکر او شناسایی شد.
کد خبر: ۴۸۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 07November 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «حسین شکرائیان» فرزند «محمدحسن» متولد سال ۱۳۳۷ بود. وی در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت به تحصیل علم پرداخت و اویل آبان سال جاری هویت این شهید مشخص شد.

شهید شکرائیان سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان خاکسپاری شده بود و پس از آزمایش ژنتیک (DNA) شناسایی شد. به همین مناسبت مروری بر زندگی این شهید خواهیم داشت.

تاسیس انجحمن‌های اسلامی مدارس همدان به همت شهید «حسین شکرائیان»

شهید حسین شکرائیان دانش‌آموز نخبه دبیرستان ابن‌سینای همدان بود. او از استعداد فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و سال ۱۳۵۶ در دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی عمران پذیرفته شد. قبولی او در این دانشگاه شروع یک تحول بنیادین در فکر و اندیشه‌اش بود. در شرایطی که مکاتب مختلف مسیر‌های انحرافی را تبلیغ می‌کردند، او راه و خط امام را آگاهانه انتخاب کرد. کتاب‌های شهید مطهری را به عنوان پایه اصلی فکری خود مطالعه می‌کرد و در هسته‌های مطالعاتی دانشگاه فعالانه شرکت داشت.

پیش از پیروزی انقلاب در همه فعالیت‌ها و تظاهرات‌ها حضور فعال و مؤثری داشت و با پیروزی انقلاب و پس از انتخاب شهید شهبازی به عنوان فرمانده سپاه همدان که از دوستان شهید شکرائیان بود، وارد سپاه شد و فعالیت‌های گسترده‌ای را در خدمت به اسلام و مردم انجام داد. تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس و دبیرستان‌های همدان از جمله کار‌های مؤثر شکرائیان بود که با ابتکار و خلاقیت انجام شد و جوانان را در آن سازماندهی کرد.

تاسیس انجحمن‌های اسلامی مدارس همدان به همت شهید «حسین شکرائیان»

این شهید در این مسئولیت نقش بسیار مؤثری داشت. تبلیغات به عهده سپاه بود و به عنوان عنصر مؤثر در این عرصه ورود کرد. شهید شکرائیان بعد از مدتی به عنوان مسئول نیروی انسانی سپاه شهرستان نهاوند انتخاب شد و نقش مهمی در جذب پاسداران این شهرستان داشت. حسین در ابتدای سال ۱۳۶۱ مجروح شد و پس از یک ماه بستری شدن در بیمارستان هم به کسی اطلاع نداد چون به فکر خانواده و مادرش بود که مبادا ناراحت شوند و در نهایت در ادامه عملیات «مسلم ابن عقیل» با رشادت و فداکاری تمام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و بعد از ۲۵ سال پیکر مطهرش در ارتفاعات مشرف بر عراق کشف و به عنوان گمنام در استان اصفهان خاکسپاری شد و ۱۴ سال به عنوان شهید گمنام در در یکی از دانشگاهای اصفهان آرمید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار