شهید گمنامی که پس از سال‌ها به واسطه آزمایش تطبیق ژنتیکی شناسی شد؛

برگزاری آیین تکریم خانواده شهید «علی مرتضوی» در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به همت اداره نذورات و هدایای مردمی، آئین استقبال و تکریم از مادر و خانواده شهید «علی مرتضوی» که پس از سال‌ها به واسطه آزمایش تطبیق ژنتیکی، شناسی شده بود، برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ - 20November 2021

برگزاری آیین تکریم خانواده شهید «علی مرتضوی» در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آئین استقبال و تکریم از مادر و خانواده شهید «علی مرتضوی» که پس از سال‌ها به واسطه آزمایش تطبیق ژنتیکی، شناسی شده بود، در قالب طرح «خدمت کریمانه ـ خدمت رسانی از مبدأ تا مبدأ» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

خانواده شهید «علی مرتضوی» در میان استقبال خادمین حرم به همراه پرچم گنبد منور حضرت سیدالکریم (ع)، در این بارگاه ملکوتی حضور یافته و به زیارت مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم و دو امامزاده مجاور علیهم السلام مشرف شدند.

در آیین تکریم از خانواده معظم شهید مرتضوی که با حضور معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام تقدیری برگزار شد، وی ضمن خیر مقدم و ابلاغ سلام گرم تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدای گمنام اظهار داشت: خانواده شهدای گمنام آموزگاران فرهنگ انتظار در عصر غیبت هستند و همه شیعیان باید حالات و زندگی این عزیزان را سرلوحه منش و روش خود در موضوع انتظار فرج قرار دهند.

در ادامه این مراسم، خادمین این بارگاه ملکوتی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، هدایای متبرکی را به مادر و خانواده شهید اهدا کردند.

شهید والامقام «علیرضا مرتضوی» ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در مشهد چشم به جهان گشود و در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۶۷ در گیلانغرب به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از کشف در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود.

بر اساس این گزارش، به تازگی براساس آزمایشات DNA هویت این شهید گمنام که در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده بود، پس از ۳۳ سال شناسایی و برای نخستین‌بار خانواده این شهید، مزار شهیدشان را زیارت کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار