رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی:

تحول در استان مرکزی باید در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب باشد

«نظری» گفت: امیدواریم در دوران مسئولیت استاندار جدید مرکزی، استان شاهد تحولات مثبتی در راستای کاهش مشکلات مردم و در مسیر پیاده‌سازی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.
کد خبر: ۴۸۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 08November 2021

استاندار مرکزی از ظرفیت‌های مدیریتی استان استفاده کندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «علیرضا نظری» رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، امروز (دوشنبه) در آیین معارفه استاندار جدید مرکزی با بیان این‌که انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کرد که ما با گذشت چهار دهه، حدود ۳۵ انتخابات در کشور تجربه کنیم، اظهار داشت: هر انتخابات به‌مثابه تزریق یک خون تازه به پیکره و بدنه اجرایی کشور است؛ چراکه به‌طور متعارف حضور مسئولین در یک جایگاه بعد چند سال کم‌کم به یکنواختی و رخوت منتهی می‌شود که با یک جابجایی همان مدیر در جای دیگر می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی افزود: معمولاً بعد استقرار هر دولت، تغیر و تحولات مدیریتی در بخش‌های مختلف اتفاق می‌افتد و در دولت سیزدهم هم همین مسیر طی می‌شود و امروز ما به جابه‌جایی عالی‌ترین مقام دولت در استان مرکزی رسیدیم؛ گرچه این زمان خیلی طولانی و منتهی به تقاضای دستور تسریع در این امر شد.

نظری با اشاره به سوابق کاری «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار جدید مرکزی، گفت: سوابق تحصیلی و خدمتی وی در ۲۴ سال گذشته حاکی از ظرفیت‌های مناسبی است که امید داریم بتواند از این ظرفیت برای ارتقای خدمت به مردم بهره‌مند شوند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در دوران مسئولیت استاندار جدید مرکزی، استان شاهد تحولات مثبتی در راستای کاهش مشکلات مردم و در مسیر پیاده‌سازی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظر نمایندگان استان مرکزی از ابتدا بر این بود که حق عزل و نصب مدیران در اختیار قوه مجریه است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایندگان را از دخالت منع کردند، ما فرد مشخصی برای پیشنهاد نداشتیم و هرلحظه هم اعلام کردیم که در صورت درخواست، نظر مشورتی خود را ارائه می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز معتقدیم عزل و نصب مدیران، در حوزه اختیارات استاندار و وزارت کشور است، گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مردم بحث مطالبه آن‌چه مورد انتظار مردم است را خواهیم داشت و این مسئولین محترم هم باید پاسخگوی عملکرد خود در انتصابات و اقدامات باشند.

نظری افزود: انتظار است استاندار در عزل و نصب‌ها حتی‌الامکان از ظرفیت‌های استان استفاده کند؛ چراکه بحث کادرسازی امروز یکی از نیاز‌های ضروری است و همچنان باید این مهم را در دستور کار ببینیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأکید دیگر بر استفاده از مدیران جوان، انقلابی، متعهد و مبتنی بر شایسته‌سالاری و به دور از مسائل حزبی و جناحی‌ است که این موضوع در گذشته خساراتی را به کشور وارد کرده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استاندار باید کل استان را مدنظر داشته باشد و استان فقط مرکز آن نیست، همه نمایندگان از استاندار انتظار دارند تا یک نگاه فراگیر به کل استان را در دستور کار داشته باشد و در اجرای عدالت و تخصیص امکانات همه مناطق استان مدنظر باشند.

وی ادامه داد: باید از مدیریت پشت‌میزنشینی در شرایط خاص کشور پرهیز کنیم و حضور در شهرستان‌ها و بازدید‌های میدانی می‌تواند در شناسایی دقیق مشکلات مؤثر واقع شود.

نظری با تأکید بر ضرورت فسادستیزی، عنوان کرد: نکته مهم برخورد جدی با اژد‌های هفت‌سر فساد است که امروز در بخش‌های مختلف به‌شدت دیده می‌شود و آن‌چه مردم را می‌آزارد، کمبود نیست؛ بلکه تبعیض است، چرا باید کسانی همیشه برخوردار باشند و کسانی با حداقل‌ها زندگی بگذرانند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در راستای همکاری با استاندار اعلام آمادگی می‌کنند، اظهار داشت: نکته‌ای که بسیار جدی این است که باید در برابر مطالبات زیاده‌خواهانه افراد در جایگاه‌های مختلف ایستادگی شود، ما نمی‌پذیریم کسانی در مرکز استان برای کل استان تصمیم بگیرند، معتقدم که هرکسی از باب خیرخواهی وظیفه دارد آن‌چه به صلاح می‌بیند، پیشنهاد کند؛ اما این به معنای الزام در پذیریش نیست، استاندار باید مطالبات را رصد کند و اگر به صلاح است، لحاظ کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «آقازاده» استاندار سابق مرکزی نیز در دوره مسئولیت خود زحماتی را کشیدند که به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان از ایشان تقدیر می‌کنم و قطعاً اگر کسی خدماتی را مخلصانه انجام دهد، در پیشگاه الهی محفوظ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها