وزیر کشور:

وصل کردن مشکلات به تحریم‌های ظالمانه از توطئه‌های دشمنان است

«وحیدی» با بیان این‌که دشمنان به‌دنبال نادیده گرفتن افتخارات انقلاب اسلامی هستند، گفت: «نمی‌شود» از القائات شیطانی و وصل کردن مشکلات به تحریم‌های ظالمانه از توطئه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۴۸۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ - 08November 2021

توزیع هدفمند یارانه‌های پنهان در شکوفایی اقتصاد کشور تأثیرگذار استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «احمد وحیدی» وزیر کشور، امروز (یک‌شنبه) در مراسم معارفه استاندار مرکزی اظهار داشت: اقتصاد مردم‌محور گام نخست توسعه پایدار است و دولتمردان وظیفه دارند با اطمینان دادن به مردم در ایجاد و تقویت امنیت سرمایه و امنیت مالی زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی را فراهم کنند.

وی افزود: اقتصاد مردم‌محور ضامن تقویت بهره‌وری است و استانداران و مدیران دولتی وظیفه دارند با این اقدام مهم، زمینه تحقق منویات اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌خصوص در حوزه اقتصاد محقق شود.

وحیدی ادامه داد: شناخت ظرفیت‌ها، رشد بهره‌وری، اصلاح فرهنگ کار و استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگان در بخش‌های مختلف به‌خصوص حوزه اقتصادی، از عوامل مهم توسعه و رفع مشکلات کشور است که باید در دستور کار استانداران، مدیران دولتی و آحاد مردم قرار گیرد.

وزیر کشور بیان کرد: در فعالیت‌های کشاورزی کنونی کشور، اگر هزینه خاک، آب، برق، بذر، کود و نیروی کار محاسبه شود، خروجی چندانی به‌دست نمی‌آید؛ در صورتی که در اقتصاد پیش‌رو با احتساب همه این هزینه‌ها باید خروجی به مراتب بیشتر از هزینه‌ها باشد.

وی افزود: با بهره‌گیری‌های علمی، روش‌های نوین و کاربردی، از ظرفیت‌های کشاورزی و انتخاب محصول مناسب می‌توان ضمن کمترین هزینه بیشترین محصول را برداشت و علاوه بر تأمین نیاز داخل در جهت صادرات محصولات کشاورزی نیز گام‌های بلندی برداشت.

وحیدی اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز استان مرکزی ظرفیت‌های عظیمی دارد که با معرفی این ظرفیت‌های ارزشمند، می‌توان زمینه حضور گردشگران را در نقاط مختلف استان فراهم و گام بلندی در جهت توسعه استان برداشت.

وزیر کشور بیان کرد: صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی اگرچه ارزشمند است؛ اما با وجود صنایع بزرگ و تنوع تولیدات بی‌شمار این استان، باید صادرات چندین میلیارد دلاری از آن هدف‌گذاری شود و بازار‌های جهانی باید به تسخیر تولیدکنندگان این استان درآید.

وی اضافه کرد: در صورتی که آگاهی و شناخت کامل از ظرفیت‌های مختلف وجود داشته باشد، می‌توان در جهت رشد و استفاده از این ظرفیت اقدام کرد و استان مرکزی با وجود صنایع بزرگی همچون هپکو، آذرآب و ماشین‌سازی، اگر این صنایع به حداکثر تولید خود دست یابند، خوشه‌های صنعتی مختلفی نیز در کنار آن‌ها تشکیل و توان تولید در آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

وحیدی گفت: اصلاح فرهنگ کار در کشور یک ضرورت مهم است و مطالبه کارگری بدون توجه به اصل بهره‌وری، اقدام درستی نیست؛ چراکه جامعه‌ای که دخل و خرجش همخوانی نداشته باشد، با مشکل روبرو می‌شود؛ بنابراین در جریان کار و تولید باید نسبت به بهره‌وری نیروی کار و عوامل تولید توجه جدی شود.

وزیر کشور اظهار داشت: راه‌های روشن برای آینده انقلاب اسلامی قابل مشاهده است و اگرچه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد؛ اما این مشکلات با حضور مردم و توکل بر خدا قابل حل است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه ۲ هزار میلیارد تومانی نشان از این دارد که اقتصاد ایران اقتصادی ضعیف نیست؛ این یارانه اگر به صورت هدفمند توزیع شود، می‌تواند در شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد؛ اما اگر درست و غیر هدفمند توزیع شود، بهره‌وری اقتصاد را پایین می‌آورد و در مجموع این یارانه پنهان می‌تواند زمینه‌ساز فساد و تبعیض باشد.

وزیر کشور گفت: «آقازاده» در طول چهار سال خدمت در استانداری مرکزی، زحمات و تلاش‌های قابل‌تقدیری انجام داد و امیدواریم استاندار جدید که با سوابق ارزشمند و اشراف کاملی که به مسائل مختلف دارد، حرکت استان را به سمت جهش در بخش‌های مختلف محقق سازد.

وی ادامه داد: هم‌فکری، هم‌اندیشی و هم‌افزایی در همه مجموعه‌های استان اعم از نخبگان و فرزانگان باید در استان رقم بخورد؛ چراکه استانداری موفق خواهد بود که همه دستگاه‌ها و بخش‌ها و خصوصاً مردم آن را در اجرای مأموریت‌ها یاری دهند.

وحیدی یادآور شد: تلاش برای به میدان آوردن همه ظرفیت‌های استان و تحقق واقعی مشارکت مردم؛ از اولویت‌های استاندار مرکزی باشد و باید استان مرکزی مرکز صدور فناوری و دانش به سایر استان‌ها باشد.

وزیر کشور اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف خصوصاً در بخش صنایع و کشاورزی دارد که باید در راستای پیشرفت همه‌جانبه پای‌کار بیایند؛ به‌طور مثال واگن‌سازی که مهد آن در استان مرکزی است، می‌تواند بسیاری از کمبود‌ها و خلاء‌ها را در کشور رفع کند و نیازمندی‌ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد استان مرکزی باید در همه ابعاد رشد کند و نرخ ۸ درصدی رشد آن باید محقق و سهم بخش‌های مختلف استان باید در تحقق آن مشخص شود؛ لازمه این کار پای کارآوردن همت و توان همه‌جانبه است که در استان باید محقق شود.

وحیدی بیان کرد: حماسه‌آفرینی نیروی دریایی سپاه در دریای عمان که لرزه بر اندام دشمنان انداخت و سیلی محکمی به آن‌ها زد، نشان داد هر اقدامی با پای کار آوردن ظرفیت‌ها و همت‌ها ممکن می‌شود و این شجاعت‌ها و دلاوری‌ها باید در همه بخش‌های کشور محقق شود.

وزیر کشور افزود: علی‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در ابعاد مختلف، ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت است و بخش عظیمی از آن به‌دلیل قدرت معنوی انقلاب اسلامی و بخش دیگر به‌دلیل حضور مردم در صحنه است که باید روز به روز تقویت شود.

وی با بیان این‌که دشمنان به‌دنبال نادیده گرفتن افتخارات انقلاب اسلامی هستند، گفت: «نمی‌شود» از القائات شیطانی و وصل کردن مشکلات به تحریم‌های ظالمانه از توطئه‌های دشمنان است؛ درحالی که ملت ایران در طول این ۴۲ سال گذشته نشان داده است که با همت و اراده قوی می‌توان هر اقدامی را انجام داد؛ چراکه مردم با روی کار آوردن انقلاب اسلامی در برابر القائات شیطانی دشمنان قد علم کردند و از این به بعد هم مقتدرانه خواهند ایستاد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بهره‌وری اقتصاد، به کارگیری علم و دانش و پای کارآوردن ظرفیت‌ها؛ جهش در همه ابعاد را رقم خواهد زد و موجب عبور ایران اسلامی از گردنه‌های سخت خواهد شد و کشور را به جایی خواهد رساند که در برابر تحریم‌های دشمنان آسیب‌پذیر نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها