استاندار مرکزی:

«تولید» در استان مرکزی مورد ضربه جریان رانت‌خوار قرار گرفته است

مخلص‌الائمه گفت: شناخت ما از مسائل صنایع استان مرکزی کم نیست و متأسفانه بخشی از این جریان تولید، مورد ضربه جریان فاسد و رانت‌خوار واردکننده قرارگرفته است؛ بنابراین ما با قوانین محکمی که برای حمایت از تولیدکنندگان وجود دارد، باید تولید را حمایت کنیم.
کد خبر: ۴۸۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ - 08November 2021

تولید در استان مرکزی مورد ضربه جریان رانتخوار قرار گرفته استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی، در آیین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید مرکزی اظهار داشت: «تولید» و «اقتصاد» اولویت اول کشور است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، علاج مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است؛ یعنی رشد و شکوفایی در عین فشار و تحریم؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی با این تعریف، ۲ رکن «اقتصاد مردمی» و «اقتصاد دانش‌بنیان» خواهد داشت.

وی ادامه داد: همه اجزای اجتماع باید نقش خود را در یکی از این ارکان ترسیم کنند و اولویت ما در بحث حکمرانی استان مرکزی، توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید است و شنوای مشکلات این بخش خواهیم بود که با یک تجدیدقوا و اصلاح ساختاری، کار را دنبال می‌کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: ابعاد صنایع استان مرکزی و این حجم از اشتغال در اقتصاد کشور تکرار نخواهد شد و ما این امتیاز را داریم؛ اما استان مرکزی صرفاً صنعتی نیست؛ بلکه در حوزه کشاورزی هم موقعیت بی‌نظیری دارد که البته با جانمایی غلط پتروشیمی و پالایشگاه، بخشی از حوزه کشاورزی و منابع آب نابود شد که می‌توانست با جانمایی بهتر، حفظ شود.

وی ادامه داد: ذیل بحث حمایت از تولید، ۲ موضوع را مورد توجه قرار خواهیم داد؛ یکی بحث افزایش بهره‌وری است که با دقت و جامعیت باید مورد نظر باشد و موضوع بعدی بهبود فضای کسب‌وکار است که باید به‌طور جدی و جهادی وارد عمل شد.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: این مأموریت را همین‌جا به مدیران شهرستان‌ها ابلاغ می‌کنیم که هر آن‌چه مانع بهبود فضای کسب‌وکار است را با قدرت منهدم کنند، نقش مدیران شهرستانی باید از یک پست شهرستانی فراتر رود و صرفاً ارجاع‌کننده به مرکز نباشند که در این راستا به‌زودی بخشی از اختیارات به فرمانداران تفویض خواهد شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در این استان راه پیشرفت اگرچه ناهموار، اما روشن و پیمودنی است، تصریح کرد: مأموریتی که ریاست جمهور تأکید کرد، بحث جوان‌گرایی، نخبه‌گزینی و بومی‌گزینی با هدف کادرسازی به‌منظور اصلاح مسیر پیشرفت استان است که تلاش می‌کنیم این تأکیدات را اجرایی کنیم و از همین‌جا از جوانان درخواست می‌کنیم که ما را حمایت کنند.

وی افزود: شناخت ما از مسائل صنایع استان مرکزی کم نیست و متأسفانه بخشی از این جریان تولید مورد ضربه جریان فاسد و رانت‌خوار واردکننده قرارگرفته است؛ بنابراین ما با قوانین محکمی که برای حمایت از تولیدکنندگان وجود دارد، باید تولید را حمایت کنیم.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: هیچ واردکننده‌ای حق ندارد محصول تولیدی در استان مرکزی را وارد کند و تکلیف این‌ها در قانون مشخص است و ما این تکلیف را استیفا خواهیم کرد.

استاندار مرکزی فساد و ناکارآمدی را ۲ مقوله مستقل؛ اما به هم تنیده عنوان کرد و گفت: این ۲ مثل پشت و روی یک سکه قابل جداسازی نیستند، متأسفانه امروز سطح واقعیت فساد و ادراک فساد در مردم هم بسیار بالاست و این آسیب‌زاست؛ چراکه اساساً مردم بر مبنای احساسات و ادراکات عمل می‌کنند و از این دریچه تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: روی دیگر سکه احساس فساد، احساس ناکارآمدی است که در بین مردم موج می‌زند و آسیب‌زننده است که ما موظفیم در حوزه مأموریت خودمان این مسائل را مدیریت کنیم.

مخلص‌الائمه با تأکید بر موضوع تحول بنیادین نظام اداری، افزود: باید برش استانی طرح «تحول بنیادین نظام اداری (تبنا)» را اجرا کنیم؛ یعنی تحول ساختار، روش و شیوه‌های مدیریت و تحول نیروی انسانی ادارات، که دستمان را به‌سوی همه‌ تحول‌خواهان در داخل و خارج استان دراز می‌کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در برابر بروکراسی و دیوان‌سالاری حاکم قیام خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: نظام مسائل استان مرکزی باید به‌صورت دقیق تبیین شود؛ اولین مأموریت معاونت اقتصادی استانداری مرکزی و دستگاه‌های ذی‌ربط، تهیه اطلس جامع اقتصادی استان است که باید با نظام واره مسائل استان تلفیق شود.

وی تأکید کرد: معتقدیم که اختلاف سلیقه سیاسی یک حق مسلم است که قابل مقابله نیست؛ اما پیشرفت استان مستلزم حضور همه اقشار و سلایق سیاسی است و همه جریانات سیاسی را به وحدت و همگرایی دعوت می‌کنیم و آمادگی دارم به‌عنوان استاندار، محوریت این همگرایی را بر عهده بگیرم.

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از استاندار پیشین مرکزی، گفت: بین کار عافیت‌دار در تهران و این مسئولیت سنگین، تکلیف سخت را انتخاب کردم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اینجا را مرکز دنیا می‌دانیم و تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار