هشدار رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:

شبکه‌های اجتماعی منبع امنی برای دریافت برنامه نیستند

سرهنگ رجبی گفت: راهکار ساده برای تشخیص جعلی بودن یا نبودن اپلیکیشن این است که اپلیکیشن‌ها را از منبع معتبری نصب کنیم و همچنین به هیچ وجه نباید از شبکه‌های اجتماعی برنامه دانلود کرد.
کد خبر: ۴۸۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ - 10November 2021

شبکه‌های اجتماعی منبع امنی برای دریافت برنامه نیستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «علی‌محمد رجبی» رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در رادیو «گفت‌وگو» در مورد نرم‌افزار‌های مجرمانه و فیک اظهار داشت: با توجه به پیشرفته شدن ساز و کار امنیت در گوشی‌های موبایل، مجرمان از راهکار‌های ترکیبی برای ورود به گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: ساز و کار مجرمان به نحوی است که مردم و کاربر را مجبور می‌کنند که یک بدافزار یا تروجان روی موبایل خود نصب کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: تکنیک‌ها یا عبارت‌هایی مانند سامانه سنام، اپلیکیشن عدالت همراه، اپلیکیشن یارانه و مرکز جرایم سایبری پلیس فتا در حال حاضر توسط مجرمان استفاده می‌شود.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه در گذشته نیز این اپلیکیشن‌ها با نام‌های متفاوتی وجود داشته تصریح کرد: این نام‌ها، عناوینی است که مجرمان از آن استفاده می‌کنند و به دلیل جذابیت آن مردم آن‌ها را نصب می‌کنند.

وی با اشاره به بارگذاری اپلیکیشن جعلی بانک سپه، بانک کشاورزی و صادرات در گوگل یادآور شد: راهکار ساده برای تشخیص جعلی بودن یا نبودن اپلیکیشن این است که اپلیکیشن‌ها را از منبع معتبری نصب کنیم؛ برای دانلود برنامه‌های مهم از فروشگاه‌های نرم افزار آن را تهیه و یا از سایت خود مجموعه این کار را انجام دهند؛ به هیچ وجه نباید از شبکه‌های اجتماعی برنامه دانلود کرد چرا که عمده بدافزار‌ها در این فضا وجود دارد.

سرهنگ رجبی گفت: مجرمان منتظرند که خبری پخش شود تا بلافاصله از آن‌ها برای روش‌های مهندسی اجتماعی خود استفاده کنند و لذا به یک نهضت سواد رسانه‌ای در کشور نیاز داریم تا مردم قدرت تشخیص پیدا کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار