مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب دفاع مقدس در لرستان

«دهقانی» گفت: در شش ماه نخست سالجاری از ۳۱ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، از نویسندگان و شاعران لرستانی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ - 11November 2021

رونمایی از 31 عنوان کتاب دفاع مقدس در شش ماهه نخست سال 1400 درلرستان

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «عصمت دهقانی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز (پنجشنبه) در نشست جمعی از نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس لرستان که در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب، با همت جمعیت فرهنگیان جوان لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، با اشاره به حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از چاپ و نشر کتب حوزه دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: در شش ماه نخست سالجاری از ۳۱ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، از آثار نویسندگان و شاعران لرستانی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این کتب در ژانر‌های داستان، شعر، خاطره، زندگینامه و کتب اسنادی و پژوهشی هستند، افزود: چندین عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت از نویسند گان لرستانی مراحل آماده سازی را طی می‌کنند که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری چاپ و منتشر خواهند شد.

دهقانی با اشاره به برگزاری دهمین دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در لرستان همزمان با سراسر کشور، گفت: حضور نویسندگان و شاعران در این دوره از جشنواره‌های ادبی در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

در این جلسه «حمید گودرزی‌مهر»، کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به بحران کرونا در سراسر کشور و تأثیر آن بر تولید کتاب در کشور گفت: شیوع ویروس کرونا ضربه زیادی به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری وارد ساخته است؛ اما تأثیر آن بر بازار کتاب متفاوت بوده است

وی افزود: صنعت چاپ و نشر از بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات اقتصاد داخلی، تحریم‌ها و کرونا با آسیب فراوانی روبه‌رو بوده و این چالش‌ها با شدت بیشتری فعالان این صنعت را درگیر خود کرده است، که از این آسیب‌ها می‌توان به پایین‌آمدن شمارگان چاپ کتاب، از سوی نویسندگان و شاعران اشاره کرد.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به رشد ۳۰ درصدی چاپ کتاب لرستان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۸۳ عنوان کتاب از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ در لرستان اعلام وصول شده که از این تعداد ۱۵۳ عنوان تألیفی، ۶۰ عنوان چاپ مجدد، ۳۰ عنوان ترجمه، چهار عنوان کمک‌درسی و ۲۱ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان است.

در ادامه، شاعران و نویسندگان حاضر در جلسه به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری جلسات نقد ادبی، کار گاه‌های آموزشی و تبلیغات در راستای معرفی کتاب پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار