توسط امیر دریادار «کاویانی» صورت گرفت؛

تشریح دستاورد‌های رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش

جانشین نیروی دریایی ارتش دستاورد‌های رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش را در برنامه «بحث روز» رادیو ایران تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ - 11November 2021

تشریح دستاورد‌های رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه رادیویی «بحث روز» رادیو ایران دستاورد‌های رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش را تشریح کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: برگزاری موفق رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش حاصل هماهنگی و هم افزایی فوق العاده بین چهار نیروی زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در منطقه راهبردی رزمایش است.

وی ادامه داد: رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در یک منطقه بسیار مهم از نظر ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک به وسعت بیش از یک میلیون کیلومترمربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) ارتش با مشارکت بخشی از یگان‌های نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای برگزار شد که نیرو‌ها و یگان‌های شرکت کننده در این رزمایش توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

دریادار کاویانی گفت: توجه ویژه به منطقه شمال اقیانوس هند و افزایش عمق عملیات رزمایش تا دریای سرخ توسط یگان‌های شناور اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش و استفاده از تجهیزات بومی از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به افزایش توان پهپادی در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش تصریح کرد: پهپاد‌های بومی ارتش در یک فضای جنگ الکترونیکی واقعی توانستند علاوه بر افزایش عمق نفوذ کلیه اهداف را با موفقیت منهدم کنند.

وی در خصوص دستیابی به اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: یکی از اهداف این رزمایش هماهنگی بین نیرو‌های چهارگانه ارتش در یک عملیات مشترک بود که با موفقیت انجام شد. هدف دیگر این رزمایش استفاده از تجهیزات بومی بود که به جرأت می‌توانم بگویم تمامی تجهیزات به کار گرفته شد در این رزمایش بهینه شده و تولید شده بدست متخصصین داخلی ساخته و بهره بردار شد.

دریادار کاویانی انتقال تجربه به نسل جوان را از دیگر از اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش فرصت مناسبی برای ارزیابی آموزش‌ها و انتقال تجربه به تمامی کارکنان، فرماندهان و مجریان رزمایش است که همگی در مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی تربیت شده و آموزش دیده اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار