برگزاری مراسم وداع با پیکر شهیده «فاطمه اسدی» در حرم مطهر رضوی + تصاویر

مراسم وداع با پیکر مطهر شهیده «فاطمه اسدی» با حضور خانواده این شهیده دفاع مقدس در بارگاه منور رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ - 11November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در پی تفحص اولین شهیده دفاع مقدس «فاطمه اسدی»، مراسم وداع با پیکر این بانوی شهیده شامگاه پنجشنبه با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت دعای کمیل همراه بود ذاکران اهل‌ بیت (ع) به مرثیه‌سرایی پرداختند و در پایان نیز پیکر این اسوه صبر و مقاومت در حرم امام رئوف طواف داده شد.

پیکر شهیده «فاطمه اسدی» بعد از طواف، جهت برگزاری مراسم وداع که روز جمعه ۲۱ آبان همراه با قرائت دعای ندبه در حرم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد به شهر قم انتقال یافت.

وداع با پیکر شهیده «فاطمه اسدی» در حرم مطهر رضوی + عکس 

پیکر مطهر این شهیده والامقام سه‌شنبه ۲۵ آبان در سنندج تشییع و در جوار بقعه هاجره خاتون خواهر امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

«فاطمه اسدی» یازدهم مرداد ۱۳۳۹، در روستای «باقرآباد» از توابع شهرستان «دیواندره» در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور عناصر ضدانقلاب در منطقه، «فاطمه اسدی» و همسرش همکاری خود را با نیرو‌های سپاه و پیشمرگان مسلمان کرد آغاز کردند. ضدانقلاب وقتی از ماجرا مطلع شد، همسرش را دستگیر و به زندان خود در روستای «نرگسله» انتقال داد.

«فاطمه اسدی» روز هفتم شهریور ۱۳۶۱، وقتی برای ملاقات وی به روستای «نرگسله» رفت؛ با جسم نحیف وی روبه‌رو شد؛ بنابراین با فریادی رسا، آن‌چنان که همه‌ ساکنان روستا آن را بشنوند و انعکاس پژواک این فریاد را کوه‌‌های اطراف به همه برسانند، لب به اعتراض گشود و با مزدور، اجنبی و فاسد خواندن عناصر ضدانقلاب، هیبت و هیمنه آن‌ها را شکست.

وداع با پیکر شهیده «فاطمه اسدی» در حرم مطهر رضوی + عکس

دشمن وقتی دید که حیثیت نداشته‌اش بیشتر از همیشه بر باد رفته است، «فاطمه اسدی» را به داخل مقر خود و همسرش را هم به زندان برگرداند و در همان لحظه نیز دستور اعدام این زن پارسای آزاده را صادر کرده و او را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار