مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان تشریح کرد؛

جزئیات برنامه‌های وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر شهیده «فاطمه اسدی»

«سرکانی» گفت: پیکر مطهر شهیده «فاطمه اسدی» فردا (دوشنبه) وارد استان کردستان می‌شود و روز سه‌شنبه مراسم تشییع و خاکسپاری وی در جوار بارگاه «بی‌بی هاجر خاتون» با حضور مردم ولایت‌مدار استان کردستان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 14November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «بتول سرکانی» مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان، صبح امروز (یک‌شنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع پیکر شهیده «فاطمه اسدی» که در «سنندج» برگزار شد، اظهار داشت: شهیده «فاطمه اسدی» به دست گروهک تروریستی «دموکرات» مظلومانه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از ۳۷ سال شناسایی شد.

وی افزود: این بانوی جوان، پس از اسارت همسرش توسط گروهک تروریستی «دموکرات» برای صیانت و عشق به خانواده و آزادی همسرش، عزتمندانه به دل دشمن می‌زند و همه اموال خانواده را می‌فروشد تا بهای آزادی شوهرش را فراهم کند؛ اما بعد از یک‌ماه شکنجه، ناجوانمردانه تیرباران می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با بیان اینکه تفحص پیکر مطهر شهیده «فاطمه اسدی» بعد از ۳۷ سال، بار دیگر چهره کریه و شیطانی ضدانقلاب را نمایان کرد، گفت: پسر شیرخواره این شهیده بزرگوار پس از شهادت مظلومانه مادر و اسارت پدر، به دلیل بی‌سرپرستی و رسیدگی نشدن فوت می‌کند.

«سرکانی» خاطرنشان کرد: شهادت شوهر اسیر وی پس از ۳۷ سال در قامت شهید مدافع سلامت، حکایت از سبک زندگی مجاهدانه و عزتمندانه این خانواده دارد و پیدا شدن پیکر مطهر این بانوی شهیده همزمان با ماه ربیع‌الثانی و ایام سالروز شهادت حضرت معصومه (س)، نشان از غرابت و نزدیکی شهدا با ائمه معصومین (ع) است.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهیده «فاطمه اسدی» فردا (دوشنبه) وارد استان کردستان می‌شود و روز سه‌شنبه مراسم تشییع و خاکسپاری وی در جوار بارگاه «بی‌بی هاجر خاتون» با حضور مردم ولایت‌مدار استان کردستان برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان ادامه داد: در راستای تکریم و منزلت بانوی شهیده «فاطمه اسدی» برنامه‌های متنوعی، از جمله مراسم استقبال از پیکر این شهیده در ورودی شهر «سنندج» و مراسم وداع با این شهیده والامقام در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

«سرکانی» خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه سومین روز خاکسپاری پیکر شهیده «فاطمه اسدی» روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان با حضور ۲ هزار نفر از بانوان و با سخنرانی «مینا بیابانی» مسئول بسیج جامعه زنان کشور، در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهدای کردستان مظلوم هستند و باید با همت و توان تمام و کامل برای هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم‌ها در شأن این شهیده بزرگوار، کوشا باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اضافه کرد: در بحث مطالبه برای به ناحق ریختن خون این شهیده بزرگوار که نشان‌دهنده چهره واقعی و پلید ضدانقلاب که مدعی دروغین دفاع از خلق کُرد است، اقدام اساسی و میزگرد‌های حقوقی با حضور اساتید برجسته دانشگاهی برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم بانوان ادارات با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، اعلام کردند که همان‌طور که شهدا راه نشان هستند تا ما در مسیر آن‌ها قرار بگیریم، باید برای برگزاری این چنین مراسم‌هایی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گام‌های اساسی را برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار