نمایندگان مجلس از برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ قدردانی کردند

بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ که با اهداف عملیاتی ارتقای توان رزمی، دفاع از استقلال تمامیت ارضی، استمرار و تقویت حضور اثرگذار در آب‌های دوردست بین المللی برگزار شد، قدردانی کردند.
کد خبر: ۴۸۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ - 14November 2021

نمایندگان مجلس از برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ قدردانی کردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «روح اله متفکرآزاد» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان در تقدیر و تشکر از ارتش برای برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ را قرائت کرد.

این بیانیه با این بیانات رهبر انقلاب آغاز شده است که فرمودند: «یک ملت از درون بجوشد، هم علم را، هم نظامی‌گری را، هم سازندگی را، هم پیشرفت را و هم عزت بین المللی را برای خود کسب کند این‌ها مولفه‌های اقتدار یک ملت است.» (از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷).

در بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ با اهداف راهبردی و ایجاد بازدارندگی از طریق عمق بخشی و شناسایی و انهدام اهداف دوردست دشمنان، تاب‌آوری تجهیزات ارتش در مقابل رادار‌های دشمن و توسعه و دفاع چند جانبه و نیز با اهداف عملیاتی ارتقای توان رزم و دفاع از استقلال تمامیت ارضی، استمرار و تقویت حضور اثرگذار در آب‌های دوردست بین المللی و مناطق راهبردی، پایش خطوط انتقال انرژی، ارتقای آمادگی ارتش برای ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و در صورت نیاز اقدامات مقابله‌ای برقراری امنیت پایدار برای خطوط مواصلاتی خود، حمایت از حمل و نقل دریایی و اقتصاد دریا محور، ارتقای آمادگی و کارایی قرارگاه‌ها و مراکز کنترل فرماندهی ثانویه و متحرک، انتقال دانش و تجربه نسل جوان، بهره برداری از قابلیت‌های موجود در حوزه پهباد، ارزیابی سرعت عمل و چالاکی ترکیب توان و قدرت نیرو‌های چهارگانه آجا در پشتیبانی آتش و ... برگزار شد.

نمایندگان مجلس تاکید کردند: این رزمایش با حضور تیپ‌های متحرک هجومی، زرهی و توپخانه انواع هواپیما‌های شناسایی، جنگنده و ترابری، انواع شناور‌های سطحی و زیرسطحی، انواع پهباد‌های شناسایی و رزمی در برد مختلف، انواع سامانه‌های موشکی سطح به سطح، زمین به هوا، ساحل به دریا، سامانه‌های جنگ الکترونیکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت ۳ روز در منطقه جنوب شرقی کشور برگزار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در طول رزمایش ۱۳۲ تمرین برای نیروگاه چهارگانه ارتش در قالب عملیات مشترک و هماهنگ و همزمان پیش بینی و اجرا شد که به حول و قوه الهی نیرو‌های منطقه با سربلندی و رضایت فرماندهان ماموریت‌های محوله را با موفقیت انجام دادند. شایان ذکر است در طول رزمایش نسبت به برپایی ۳ بیمارستان سیار درمنطقه و اهدای کمک‌های مومنانه در قالب طرح‌های مردمی اقدام شده است.

بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس تاکید کردند: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعانت از درگاه خداوند متعال و به مصداق حدیث شریف مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ از تلاش‌های بی وقفه فرماندهان، افسران، درجه داران و سربازان و کارکنان نیرو‌های چهارگانه ارتش به ویژه امیر سرلشگر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنیم و امید داریم با توکل به خداوند و عنایات خاصه حضرت، ولی عصر (عج) و تحت امر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه‌ای همواره در انجام وظایف سربازی به میهن اسلامی سربلند و پایدار باشند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها