نماینده پارلمان عراق:

آمریکا در ایجاد فتنه شیعی - شیعی در عراق شکست خورد

عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق تلاش‌های آمریکا برای ایجاد فتنه شیعی- شیعی در عراق را محکوم به شکست دانست.
کد خبر: ۴۸۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 16November 2021

آمریکا در ایجاد فتنه شیعی - شیعی در عراق شکست خوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «مختار الموسوی» عضو ائتلاف فتح عراق ضمن محکوم کردن تداوم دخالت‌های آمریکا در امور داخلی عراق، اظهار داشت: انتخابات پارلمانی عراق در معرض توطئه بزرگی قرار گرفته است؛ به طوری که واشنگتن در روند رأی گیری مداخله کرد و تحولات را به سوی ایجاد درگیری شیعی- شیعی پیش برد، اما در این توطئه شکست خورد.

الموسوی در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه افزود: برای اجرای توطئه تغییر نتیجه انتخابات عراق، چند ماه قبل از آغاز روند رأی گیری برنامه ریزی شده بود و نمی‌توان نتایج اعلامی از سوی کمیسیون انتخابات درباره تطابق بازشماری آرا با نتایج را تصدیق کرد.

وی ادامه داد: شکست توطئه تغییر نتیجه انتخابات به استفاده از قدرت نظامی نیاز دارد، چرا که آمریکا برای تغییر نقشه سیاسی منطقه تلاش می‌کند و عراق نیز بخشی از این نقشه است. واشنگتن برای تحقق این هدف، درگیر کردن فراکسیون‌های سیاسی عراق را در برنامه خود قرار داده است.

الموسوی در پایان تصریح کرد: آمریکا در توطئه خود برای ایجاد درگیری شیعی - شیعی در عراق شکست خورد، اما این کشور تلاش می‌کند پس از مداخله در انتخابات با هدف دستیابی به اهدافش و تحقق منافع و برنامه‌های خود در عراق و منطقه، یکی از جریان‌های سیاسی در عراق را با خود همراه کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار