معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع):

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی به همت خیرین بسیجی خراسان رضوی/ رزمایش بزرگ بسیجیان خراسان رضوی، سوم آذر برگزار می‌شود

«افراسیابی» گفت: افزون بر افتتاح دو مدرسه، توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی، ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر و ۱۵۰ سری جهیزیه را در برنامه داریم که همزمان با بهره‌برداری از ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی توسط بسیجیان در استان انجام می‎شود.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ - 16November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) ظهر امروز در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج توانسته در عرصه‌های مختلف انقلاب تا امروز در خدمت انقلاب اسلامی و مردم باشد و در صحنه‌های مختلف خدمتگزاری کند و توانمندی خود را به جامعه و نظام اسلامی نشان دهد. از ابتدای انقلاب، بسیجیان در دفاع از انقلاب اسلامی و تقابل با فتنه‌های مختلف و مبارزه با گروه‌های الحادی حضور داشتند. بسیج تشکیلاتی برای حضور مردم و جوانان است تا بتوانند در این بستر، مشکلات کشور و مردم را حل کنند و در این مکتب، نیروهای خدمتگزار در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی با بیان اینکه بسیج جایگاه تربیتی دارد و هر جا مدیر اثربخشی داشتیم، روزی در بسیج خدمت کرده است، افزود: خیانتکاران به کشور و نظام اسلامی همان کسانی هستند که تفکر بسیجی ندارند و هر کجا که از توان بسیج استفاده‌شده، موفقیت‌هایی هم در پی آمده و امیدواریم دولت فعلی نیز از ظرفیت بسیج برای خدمت به مردم استفاده کند.

از ساخت ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی تا آزادی زندانیان در هفته بسیج

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع)، تعداد رده مقاومت بسیج فعال در استان خراسان رضوی را بیش از ۱۵ هزار رده برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال هفته بسیج با شعار «بسیج، پاره تن مردم است» اجرایی خواهد شد و در هر رده مقاومت بسیج خراسان رضوی حداقل یک برنامه در زمینه ساخت خانه معسرین، سرویس بهداشتی و حمام منازل محرومان، خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و احیای قنوات و در مجموع بیش از ۱۷۰ پروژه در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با اعلام ۳۰ مورد افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‎محور در خراسان رضوی با هدف کمک به مشاغل خرد خانگی و دام سبک روستایی ادامه داد: دو مدرسه ۲ کلاسه و ۵ کلاسه در ایام پیش رو افتتاح خواهد شد و افزون بر این، توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی، ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۱۵۰ جهیزیه و البته آزادی زندانیان معسر را نیز در برنامه داریم که همزمان با بهره‌برداری از ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی توسط بسیجیان در استان صورت خواهد گرفت.

برگزاری رزمایش بزرگ بسیجیان استان در سوم آذرماه

افراسیابی تصریح کرد: علاوه بر رزمایش ۸۵۰ گروه جهادی خدمت رسان و پیاده‌روی خانوادگی بسیجیان در سطح تمامی نواحی مشهد و شهرستان‌ها، رزمایش ۳ هزار نفر از بسیجیان خراسان رضوی در سوم آذر سال جاری هم برگزار خواهد شد و با این حال، این رزمایش تنها گردهمایی بسیجیان استان در این هفته نیست و پیش از آن در ۳۰ آبان، جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور ۵۳ پایگاه علمی بسیج در خراسان رضوی برپا می‌شود.

وی از آغاز مجدد روند توزیع کارت ایثار بسیجیان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به شروع توزیع کارت ایثار، بیش از ۲۰۰ کارت نیز در هفته بسیج اعطا می‌شود و البته برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس منحصر در همین مورد نیست و همایش خادمان و زائران راهیان نور با هدف تجدید میثاق با شهدا و اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم راهیان نور در هفته بسیج برگزار می‌شود و امید است تا پایان سال راهیان نور مجدداً آغاز شود و یاد شهدا و دفاع مقدس زنده کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) با اعلام این مطلب که بیش از هزار گروه صالحین در برنامه‌ای تحت عنوان «میقات الصالحین» در روز پنجم آذر در مصلی‎های نماز جمعه شهرها حضور پیدا خواهند کرد، گفت: گروه‌های جهادی قرآنی در هفته بسیج به‌منظور آموزش قرآن در محلات و سطوح مختلف سنی حضور دارند و البته در هفته بسیج سرگذشت پژوهی شهدای جوان محلات خراسان رضوی توسط گروه‌های صالحین در تمامی پایگاه‌های بسیج آغاز می‌شود و هر گروه صالحین حداقل یک خدمت مؤمنانه را در محله ارائه می‌کند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار