مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

شهدای تاریخ انقلاب اسلامی، شهیدان راه قرآن هستند

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: شهیدان ایران اسلامی در زمره شهیدانی هستند که در قرآن به خصوصیات آنها اشاره شده است چراکه در راستای ارادت و خدمت راستین در راه قرآن، این حجت کامل خداوند بر بندگانش قدم برداشتند.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 16November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته کتاب آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «هم صدای باران» روایتی از زندگینامه سردار شهید «عباسعلی دهنوی» فرمانده گردان سیف‌الله لشکر پنج نصر با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «سیدمحمد سلطانی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، «فاطمه سلیمی» نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد، «حمید دیانی» رئیس اداره هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «راضیه رضاپور» نویسنده کتاب و خانواده شهید عباسعلی دهنوی در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تسلیت رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: خرسندیم که در آغازین روزهای هفته کتاب از اثر تألیف شده «هم صدای باران» که پیرامون یکی از فرماندهان شهید استان است رونمایی می‌کنیم.

وی افزود: شهیدان ایران اسلامی در زمره شهیدانی هستند که در قرآن به خصوصیات آنها اشاره شده است چراکه در راستای ارادت و خدمت راستین در راه قرآن، این حجت کامل خداوند بر بندگانش قدم برداشتند. در واقع شهدا را کتاب، آسمانی کرده است؛ از قرآن به‌عنوان والاترین کتاب آسمانی گرفته تا کتاب‌هایی که موجب ارتقا معرفت، فهم و دانایی در این افراد شده است، باعث قدم نهادن افرادی همچون شهید عباسعلی دهنوی در این مسیر شده است.

سبزیان ادامه داد: امیدوارم برگزاری این قبیل برنامه‌ها بار دیگر جامعه را با سیر و سلوک ائمه اطهار (ع) آشتی دهد چراکه امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به آشنایی و ترویج سبک زندگی مومنانه در جامعه داریم.

ترویج فرهنگ شهادت باعث پویایی جامعه می‌شود

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سلطانی ضمن قدردانی ویژه از نویسنده کتاب «هم صدای باران» گفت: نگارش این قبیل کتاب‌ها باعث آشنایی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با زندگی شهیدان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از جوامع بشری با توجه به فرهنگ، دین، اجتماع و اعتقادات خود خوشبختی را معنا می‌کنند، گفت: معنای واقعی خوشبختی فارغ از تمام تفاوت‌های موجود در بین انسان‌ها در یک جمله خلاصه می‌شود؛ زنان، مردان و جامعه‌ای خوشبخت است که در پایان عمر خود بدانند چه کارهایی انجام داده‌اند، آیا خداوند از آنها راضی است و آنها نیز از خداوند راضی هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به چهار آیه سوره فجر و روایت حضرت امام صادق (ع) در هنگام تشرف امام حسین (ع) بر بالین شهدای روز عاشورا، گفت: امام حسین (ع) در هنگام حضور بر بالین شهدای روز عاشورا فرمودند «ای نفس‌های مطمئنه رجوع کنید به سمت پروردگار، در حالتی که شما از پروردگار راضی باشید و خداوند نیز از شما راضی باشد و این رضایت، شما را از بندگان ما قرار می‌دهد»؛ در واقع معنای واقعی خوشبختی در این روایت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده‌های آنها در جامعه امروز مظلوم واقع شده‌اند، بیان داشت: جامعه امروز دین خود را به شهدا و خانواده‌های آنها ادا نکرده است چراکه آنطور که شایسته و بایسته است به معرفی و شناسایی آنان پرداخته نشده و فرهنگ شهادت توسعه نیافته است.

سلطانی در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری این‌گونه نشست‌ها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به تبع آن پویایی کشور شود.

راضیه رضاپور نویسنده کتاب نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر شهید شویم تا زمان است زنده‌ و جاوید هستیم، گفت: نگارش کتاب «هم صدای باران» افتخاری است که به‌واسطه همراهی و همکاری خانواده شهید عباسعلی دهنوی نصیب بنده شده است. من نویسنده‌ای فراری هستم و سخت می‌نویسم اما برای نگارش این کتاب دست و دلم را همراه با شهید عباسعلی دهنوی به کار گرفتم.

در ادامه این مراسم «محمدرضا دهنوی» برادر شهید و «صغری دهنوی» همسر سردار شهید عباسعلی دهنوی به بیان خاطراتی از فرمانده خراسانی پرداختند.

«عباسعلی دهنوی» فرمانده گردان سیف‌الله از لشکر پنج نصر دوم اردیبهشت ۱۳۳۴ در روستای دهنو خالصه از توابع شهرستان نیشابور به دنیا آمد. وی ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ در «جزیره مجنون» به فیض شهادت نایل آمد. «علی دهنوی» برادر کوچکتر شهید عباسعلی دهنوی نیز در ششم ارديبهشت ۱۳۳۴ متولد شد وی که به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود در ۲۶ ارديبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها