هفتمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شد

هفتمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با دستورکار بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با عراق به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 17November 2021

هفتمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، با توجه به رویکرد دولت جدید در توسعه روابط اقتصادی با همسایگان، هفتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با عراق» در حضور اعضای ستاد به ریاست «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از سفر‌های اخیر خود به بغداد و همچنین کردستان عراق، با هدف شناسایی و رفع موانع موجود بر سر راه توسعه روابط اقتصادی و تشریح شرایط حاکم بر روابط دوجانبه، بر امکان توسعه مبادلات تجاری فیمابین دو کشور تا سقف دو برابر حجم مبادلات جاری، مشروط به رفع مشکلات مرزی موجود، تأکید کرد.

در ادامه نمایندگان شرکت کننده در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را برای جمع‌بندی نهایی ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی ارائه کردند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۶ آبان ماه در سفر به منطقه کردستان عراق و در سلیمانیه، با «بافل طالبانی» و تعدادی از اعضای شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار در خصوص گسترش روابط فیمابین به ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و منطقه کردستان بحث و تبادل نظر شد.

حل و فصل مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه روابط، حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های راهبردی و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در اقلیم کردستان و حوزه سلیمانیه و تلاش برای اتمام مراحل قانونی رسمی شدن مرز‌های کیله، شوشمی و شیخ صله، از دیگر محور‌های مورد بحث در این دیدار بود.

مهدی صفری همچنین یکشنبه شب ۱۶ آبان ماه در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در نشستی با حضور استانداران سلیمانیه و حلبچه، رئیس شورای استانداری و فرماندار سلیمانیه، روسای اتاق‌های بازرگانی سلیمانیه و حلبچه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان و روسای سایر تشکل‌های اقتصادی و جمعی از تجار بزرگ استان‌های سلیمانیه و حلبچه شرکت کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار