فرمانده سپاه استان کرمانشاه:

بسیج به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شود

سردار ریحانی گفت: امام (ره) امیدوار بود بسیج به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شود که امروز این خواست بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محقق شده و حتی کشورهای غیر اسلامی هم از بسیج الگو می‌گیرند.
کد خبر: ۴۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ - 17November 2021

بسیج به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در کرمانشاه، از تشکیل بسیج مستضعفین به عنوان یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) یاد کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج به دنبال این بود که مردمی آگاه در همه صحنه ها داشته باشیم، چون اگر هدف امام (ره) از تشکیل این نهاد صرفا مباحث مرتبط با استقرار نظم و امنیت و دفاع از کشور بود که نهادهای مختلفی در همان زمان این موارد را تامین می کردند و نیازی به تشکیل بسیج نبود.

وی ادامه داد: هدف امام (ره) از تشکیل بسیج ایجاد بستری در تراز انقلاب و نه فقط برای ایران بلکه با نگاه به همه کشورهای تحت ستم بود و به دنبال ایجاد نهادی بود که همه مردم را در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... پای کار بیاورد که خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: امام (ره) امیدوار بود بسیج به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شود که امروز این خواست بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محقق شده و حتی کشورهای غیراسلامی هم از بسیج الگو می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) با فرمان تشکیل بسیج به دنبال این بود که هسته های مقاومت مردمی را در حوزه های مختلف بوجود آورد، تاکید کرد: اینکه امروز می بینیم کشورهای مختلف دنیا فارغ از مسلمان بودن یا نبودن از تفکر بسیج برای ایستادگی در برابر دشمنان خود الگو می گیرند و تفکر بسیجی به الگویی ناب برای کشورهای اسلامی و غیراسلامی تبدیل شده، یعنی فرهنگ بسیج به دنیا صادر شده است.

وی سپس عزت، سربلندی و شکوه کنونی ایران اسلامی را ثمره تفکر بسیجی عزت برشمرد و گفت: بر اساس فرهنگ بسیج بوده که امروز در همه صحنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... اقشار مردم دلسوزانه پای کار می آیند.

ریحانی ادامه داد: بسیج به عنوان یک شجره طیبه اقتدار کنونی ایران اسلامی را رقم زده که نمودهای این اقتدار را در روزهای اخیر شاهد بودیم که چگونه بر مبنای تفکر بسیجی یک قایق کوچک ما ناو بزرگ جنگی دشمن را وادار به عقب نشینی کرد.

ریحانی با بیان اینکه یکی از مولفه های تاثیرگذاری بسیج این است که مردم بودن هیچ چشمداشت مادی وارد ماموریت‌های سازمانی شده و در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی می کنند، افزود: در همین قضیه کرونا اگر نیروهای داوطلب و مردمی پای کار نبودند، آیا می‌توانستیم در خدمات رسانی به مردم به اندازه امروز موفق عمل کنیم؟

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای ضرورت تبدیل کردن تهدیدها به فرصت در حوزه های مختلف داشت و گفت:  امروز به برکت بسیج تهدیدها برای ما ایجاد فرصت می کنند.

در هفته بسیج امسال 500 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کرمانشاه آزاد می‌شوند

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج امسال به برپایی میزهای خدمت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم در تمام نقاط استان اختصاص دارد که تلاش می‌شود تا در این میزهای خدمت مسئولین پاسخگوی مردم باشند.

وی اجرای طرح هر مسجد؛ یک حقوقدان با هدف ارائه خدمات حقوقی به مردم را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد و افزود: این طرح می تواند خدمات زیادی به مردم ارائه داده و آنها را با حقوقشان در موضوعات مختلف آشنا کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم اشاره‌ای هم به بیشتر شدن گشت های رضویون در هفته بسیج با هدف امنیت بخشی به محلات داشت و گفت: تجربه نشان داده هرموقع این نوع گشت های شبانه از سوی سپاه بیشتر می شوند، امنیت بیشتری در محلات حاکم می شود و آمار دزدی ها هم کمتر می شود.

ریحانی یکی دیگر از برنامه های مهم هفته بسیج را برنامه ریزی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اعلام کرد و افزود: در هفته بسیج امسال 500 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد خواهند شد. سال گذشته هم حدود 470 از زندانیان جرائم غیرعمده را آزاد کردیم که بعد از استان فارس بیشترین آمار زندانیان آزاد شده را در استان کرمانشاه داشتیم.

دیدار بسیجیان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری یادوارده های آبروی محله با هدف تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، اعزام تیم ها و گروه های بهداشتی به مناطق کم برخوردار در هفته بسیج، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف تسریع واکسیناسیون علیه کرونا، اجرای نهضت کمک مومنانه با توزیع بسته های مواد غذایی، بهداشتی و...، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، تشکیل خانه نخبگان بسیج و... از دیگر برنامه‌های هفته بسیج امسال در استان کرمانشاه است که ریحانی از آنها یاد کرد.

وی شعار محوری هفته بسیج در سال 1400 را بسیج؛ پاره تن مردم اعلام کرد و افزود: برنامه های هفته بسیج از 29 آبان شروع و تا پنجم آذر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار