ویژه دانشجومعلمان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد؛

کارگاه تربیت مربی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد

کارگاه تربیت مربی «بیانیه گام دوم انقلاب» ویژه دانشجومعلمان پردیس شهیدان پاک نژاد و  دانشجومعلمان پردیس حضرت فاطمه الزهراء (س) به صورت حضوری برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ - 17November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کارگاه تربیت مربی «بیانیه گام دوم انقلاب» ویژه دانشجومعلمان پردیس شهیدان پاک نژاد و  دانشجومعلمان پردیس حضرت فاطمه الزهراء (س) به صورت حضوری و با تدریس «علیرضا منصوری» عضو قرارگاه بیانیه گام دوم جامعه مدرسین در سالن کنفرانس پردیس شهیدان پاک نژاد، برگزار شد.

منصوری با تبیین و تشریح طرح کلى بیانیه گام دوم انقلاب و اهداف آن، به بررسی اقدامات انجام شده در طول ۴۰ سال گذشته در زمینه‌های پیشرفت و عقب ماندگی، رشد و بالندگی، ضعف و قدرت دشمن پرداخت.

وی اقدامات گذشته را تجربه‌ای برای آینده دانست و اظهار داشت: توجه به راه حل‌ها و چگونگی مواجهه مردم و مسئولان با آسیب‌های فکری، اقتصادی، علمی، دانشی و ساختاری گام اول انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو قرارگاه بیانیه گام دوم جامعه مدرسین روش ترمیم خلأ‌ها و کاستی‌های موجود را مهم برشمرد و افزود: اولین اولویت اجراى این بیانیه حفظ آرمان‌های انقلاب، مرزبندی با جبهه استکبار جهانی، توجه به ایجاد روابط بین الملل براساس سه اصل، عزت، حکمت و مصلحت، تأمین استقلال اقتصادی و معیشت مردم است.

وی با تاکید بر چگونگی جریان شناسی، جریان سازی، چگونگی مواجهه با شبهات، شناخت و تقابل با استکبار و مطالبه گری عمومی در دهه‌های پیش روی انقلاب برای ساختن تمدن و جامعه بزرگ اسلامی را بیان کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کلمه جوان ۴۱ بار در این بیانیه آمده است و فقط یک بار به جوانمرد بودن اشاره شده است؛ اظهار داشت: ملاک جوان یا مسن بودن نیست؛ بلکه جوانمرد بودن ملاک توانمندی در اجرای امور و ساماندهی نظام انقلابی ایران است.

بررسی لایه‌های بنیادین توحیدی، بررسی لایه‌های راهبردی تمدنی، راهکار‌های روشی، نقشه جریانی نفوذ و نفاق در تغییر مبانی انقلاب و نظام انقلابی، تقابل جریانی اسلام و استکبار و توصیف‌ها و توصیه‌های مطرح شده در بیانیه گام دوم از موارد دیگری بود که در این کارگاه برای دانشجومعلمان تشریح شد و در پایان کارگاه نیز به سوالات دانشجومعلمان پاسخ داده شد.

این کارگاه‌ها با عنوان «کارگاه تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب» ویژه اساتید دانشگاه فرهنگیان یزد از چهارشنبه ۲۶ آبان آغاز و تا روز پنج شنبه ۲۷ آبان برگزار خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار