رئیس سازمان مرکز اسناد آستان قدس رضوی:

کتابخانه‎‌ها، مراجع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند

«حسینی» گفت: در سایه رویکرد تحولی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برای تبدیل‌شدن به معتبرترین پایگاه‌های استنادی در کشور، کتابخانه‌های آستان قدس به میدان‌هایی برای تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ - 17November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین تجلیل از واقفان کتاب و خادمان فرهنگ کتاب‌خوانی با حضور حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام «سید جلال حسینی» رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مدیران فرهنگی استان در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام هفته کتاب به کتابداران بر لزوم توجه به اصل راهبردی توسعه کتابخانه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: کتابخانه‌های آستان قدس از روزمرگی خارج شده و نقشه راه مدونی را برای قدم نهادن در تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌ایم.

کتابخانه‎ها، مراجع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند

وی توسعه کتابخانه‌ها را یک اصل راهبردی عنوان کرد و با اشاره به افتتاح پنجاه و هفتمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهد افزود: در سایه رویکرد تحولی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برای تبدیل‌شدن به معتبرترین پایگاه‌های استنادی در کشور، آموزش کتابداران در دستورکار جدی قرار گرفته ولذا ۲۰ دفتر مشاوره در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی دایر شده است تا ضمن تبدیل‌شدن کتابخانه‌ها به مراکز کتاب‌درمانی، بسیاری از مسائل در هم تنیده فرهنگی و اجتماعی حل و فصل شود.

حال کتاب‌خوانی خوب است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم به استقبال مردم از کتاب در ایام کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: علی‌رغم تبلیغات منفی در این خصوص، طی دوره کرونا حجم خرید کتاب از کتاب‌فروشی‌ها افزایش یافته و وضعیت کتاب‌خوانی در جامعه خوب است.

وی ضمن تبیین دستاوردهای این نهاد در توسعه فضای مطالعاتی استان افزود: افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) در مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بوده و تأثیر قابل‌توجهی در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته است. افزون بر آن، روند توسعه کتابخانه‌های عمومی در 4 شاخص عضویت، امانت، منابع و متراژ در ارزیابی‌های کلان «چشمگیر» برآورد شده و البته آنچه در فعالیت‌های این نهاد دارای اهمیت است، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در راستای توسعه فضای مطالعاتی است.

در پایان این مراسم، «شهاب‌الدین وحیدی مهرجردی» واقف مجتمع فرهنگی و کتابخانه میبد یزد، حجت‌الاسلام «محمدشاکر اردکانی» واقف کتاب، «مریم عرفانیان نوروززاده» مؤلف ۵۷ عنوان کتاب دفاع مقدس و خادمیار کتاب، «محمدرضا آقایی پاکبانی» کتابخوان برتر کشور با رکورد مطالعه بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب، «محمدمهدی رکنی» پژوهشگر علمی، حجت‌الاسلام «علی شاملو» مدیر موسسه فرهنگی «کتاب‌رسان» و نماینده انتشارات امام و انتشارات مقدم مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

کتابخانه‎ها، مراجع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار