فرمانده سپاه استان البرز:

اجرای بیش از 4 هزار برنامه در البرز به مناسبت هفته بسیج/ انعکاس تلاش‌های بسیجیان امید را به جامعه تزریق می‌کند

سردار «حیدرنیا» از اجرای بیش از 4 هزار و 400 برنامه در 42 عنوان با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم است» در استان البرز به مناسبت هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 18November 2021

اجرای بیش از 4 هزار برنامه در البرز به مناسبت هفته بسیج/ انعکاس تلاش‌های بسیجیان امید را به جامعه تزریق می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات سپاه این استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز بسیج خود را برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب آماده کرده است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن ناجوانمردانه بر معیشت و اقتصاد ملت فشار آورده و مردم در تنگنا هستند، بسیج بر خود تکلیف می‌داند با ورود به این عرصه گوشه‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کند.

وی از اجرای بیش از 4 هزار و 400 برنامه در 42 عنوان با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم است» در استان البرز به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: فعالیت‌های بسیج فقط منحصر به یک هفته نیست و همواره در طول سال استمرار دارد اما این ایام نمادی برای نشان دادن فعالیت‌های عظیم این مجموعه است. بیش از یک هزار پایگاه مقاومت بسیج در این استان فعالیت می‌کنند که هر یک در هفته بسیج، برنامه‌های گوناگونی از جمله یادواره‌های شهدا و مراسم آبروی محله را در محلات مختلف برگزار می‌کنند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه 29 آبان به‌عنوان اولین روز هفته بسیج، به نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری شده است، از برگزاری رزمایش استانی اقتدار جهادگران بسیجی در این روز خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و 360 بسیجی جهادگر در قالب بیش از 90 گروه جهادی به‌صورت هم‌زمان به محلات کم‌برخوردار و به‌ویژه حاشیه‌نشین استان اعزام می‌شوند و به‌صورت نمادین نسبت به تعمیر، مرمت و بازسازی و حل مشکلات مردم این مناطق اقدام می‌کنند؛ این فعالیت جهادی در طول هفته نیز ادامه دارد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه مراسم متمرکز این طرح با حضور 30 گروه جهادی در کانون شهید سبحانی برگزار و جهادگران به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند، عنوان کرد: نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب با حضور تعداد محدودی از دانش آموزان و نیز به‌صورت مجازی در سامانه شاد آموزش‌وپرورش و تقدیر از فعالان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و واکسیناسیون عمومی از دیگر برنامه‌های اولین روز از هفته بسیج است.

وی با اشاره به نام‌گذاری دومین روز از این هفته به نام «بسیج، علم و پژوهش» مطرح کرد: افتتاح 26 پروژه محرومیت‌زدایی شامل آب‌رسانی، ساخت و مرمت خانه محروم، راه‌اندازی کارگاه اشتغال‌زایی، مرمت و بازسازی مدارس به ارزش تقریبی بیش از ۳۰ میلیارد ریال، توزیع بیش از 10 هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر میان نیازمندان در تداوم رزمایشات مواسات و کمک مؤمنانه و برگزاری جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری از جمله اقداماتی است که در دومین روز از هفته بسیج صورت خواهد گرفت.   

سردار حیدرنیا از افتتاح مرکز رشد و شتاب دهی شهید تهرانی مقدم به همت سپاه ناحیه امام محمدباقر (ع) نیز خبر داد و افزود: این مجموعه چهارمین مرکزی است که در این استان راه‌اندازی می‌شود و نخبگان بسیجی اتفاقات خوبی را در آن‌ها رقم زده و موفق به اختراعات، ابتکارات و تولیدات عظیمی شده‌اند. افتتاح خانه نخبگان سپاه ناحیه امام سجاد (ع)، دو پایگاه علمی در پایگاه حضرت علی‌اکبر (ع) اشتهارد و تجلیل از 50 نخبه بسیجی نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است.

فرمانده سپاه استان البرز اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 156 پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش تقریبی 110 میلیارد ریال در استان البرز افتتاح شده است. بیش از 230 پروژه نیز به ارزش بیش از 120 میلیارد ریال پس از هفته بسیج تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد. این پروژه‌ها شامل افتتاح مخازن آب، مرمت و بازسازی مدارس، احداث، تعمیر و مرمت منازل افراد محروم و کم برخوردار و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی هستند.

وی با اشاره به اینکه سومین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، عدالت و مبارزه با فساد» نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: در این روز ۴۲ گروه جهادی و تیم‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی به‌منظور ویزیت رایگان مردم به مناطق محروم و حاشیه‌نشین اعزام و نشست استانی زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره) نیز به همت بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود.

سردار حیدرنیا عنوان کرد: در روز دوشنبه هم‌زمان با سومین روز از هفته بسیج، 50 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان به همت بسیج حقوقدانان، بسیج سازندگی، خیرین و سایر دستگاه‌ها از بند رها می‌شوند و به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردند. چهارمین روز از هفته بسیج نیز «بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن» نام گرفته که در این روز، رزمایش سراسری ثامن 16 با موضوع نقش‌آفرینی بسیج در گام دوم انقلاب و تبیین و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه آحاد مردم می‌توانند در این رزمایش شرکت کنند و ایده‌ها، طرح‌ها و نظرات خود را ارائه دهند، از اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر خبر داد و اضافه کرد: در این روز، 500 برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی با موضوع نقش مادران در تربیت فرزندان مهدی‌یار و نیز گردهمایی و تجلیل از قضات و وکلای ولایی و پاکدست برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری پنجمین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، استقلال و آزادی» از گردهمایی سراسری گردان‌های بسیج به‌صورت مجازی با حضور بیش از 500 هزار نفر در کشور خبر داد و بیان داشت: در استان البرز نیز بیش از 10 هزار بسیجی خواهر و برادر به برنامه متمرکز استانی که رأس ساعت 9 صبح در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی برگزار می‌شود، فراخوانده می‌شوند و در این برنامه شنونده فرمایشات فرمانده معظم کل قوا بوده و با ولایت تجدید بیعت خواهند کرد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه ششمین روز از هفته بسیج نیز «بسیج، سبک زندگی» نام گرفته است، از برگزاری اجتماع حماسی خادمان راهیان نور خبر داد و افزود: در این روز 300 نفر از خادمان راهیان نور با حضور در 9 گلزار شهدای استان البرز، ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، با آرمان‌های نظام، انقلاب و امام خمینی (ره) تجدید میثاق می‌کنند. در این روز با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز دیدار و از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه استان البرز از آغاز فراخوان جشنواره استانی سرور در این روز خبر داد و بیان داشت: افتتاح مرکز پاسخگویی و مشاوره تلفنی «سنگ صبور» با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز آغاز فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان البرز هم‌زمان با رونمایی از سایت سازمان بسیج رسانه این استان از دیگر اقداماتی است که در ششمین روز از هفته بسیج در البرز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری آخرین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، معنویت و اخلاق» اظهار داشت: برگزاری دعای پرفیض ندبه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) و سایر امامزادگان واجب‌التعظیم استان البرز و پخش زنده مراسم از شبکه استانی البرز، برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی همراه با اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و تجلیل از خانواده‌های شهدای بسیجی ورزشکار اقداماتی هستند که در آخرین روز از هفته بسیج در سطح استان صورت خواهند گرفت.

سردار حیدرنیا با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان سپاه در شهرستان‌های استان البرز خاطرنشان کرد: بسیجیان و اعضای حلقه‌های صالحین با حضور باصلابت و پررنگ در میعادگاه‌های نماز جمعه پایبندی خود به آرمان‌های نظام و انقلاب را اعلام می‌کنند. پخش هفت روز برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی البرز با حضور بسیجیان و فرماندهان بسیجی موفق به‌منظور ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در طول سال از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌شده در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اطلاع‌رسانی مناسب اقدامات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیج و بسیجیان اذعان داشت: با توجه به اینکه امروز سیاه نمایی، عملیات روانی و هجمه‌های سنگین علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دشمن قرار دارد، انعکاس تلاش‌های بسیجیان برای گره‌گشایی از مشکلات مردم در رسانه‌ها می‌تواند امید را به جامعه تزریق کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار