فرمانده سپاه ناحیه نیشابور خبر داد؛

برگزاری همایش «حماسه حضور» در هفته بسیج

سرهنگ «نیک‌یاد» گفت: همایش حماسه حضور از جمله برنامه‌های محوری هفته بسیج است که پنجم آذر با حضور سازمان یافته اقشار مختلف بسیج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ - 18November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه نیشابور در نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: جلسات ستاد بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان برگزار و ذیل این ستادها ۱۳ کمیته تخصصی تشکیل شده که در این کمیته‌ها برنامه‌‌های مختلفی در گرامیداشت این مناسبت ملی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۶۰ برنامه در هفته بسیج در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه نیشابور ادامه داد: در هفته بسیج پنج برنامه محوری در سطح شهرستان برگزار می‌شود. همایش حماسه حضور که پنجم آذر با محوریت حضور سازمان یافته اقشار مختلف بسیج در خیابان امام خمینی (ره) نیشابور از جمله این برنامه‌ها است.

نیک‌یاد خاطرنشان کرد: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا با حضور بسیجیان پنجشنبه چهارم آذر‌ در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح ۱۸۱ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی، افتتاح ۱۱۴ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار، بهره‌برداری از پنج طرح دانش بنیان و بهره‌برداری از ۱۲ قنات که عملیات لایروبی آن از ابتدای سال تاکنون انجام گرفته از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه نیشابور بیان داشت: براساس رسالتی که بسیج در قبال مشکلات جامعه بر عهده دارد لذا بسیجیان شهرستان نسبت به مشکلاتی همچون خشکسالی احساس مسئولیت کرده و با ارائه طرح‌هایی همچون فرهنگ‌سازی مصرف آب و آبخیزداری در راستای احیا قنات‌ها گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

نیک‌یاد کمبود برق را بحران دیگر شهرستان دانست و تأکيد کرد: به‌منظور حل این مشکل ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس برق در دستور کار قرار گرفت که توانستیم رتبه اول در سطح استان خراسان رضوی کسب کنیم.

وی گفت: برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی و برپایی نمایشگاه گل و گیاه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه نیشابور تأکید بر اینکه ادارات شهرستان در هفته بسیج نسبت به فضاسازی اقدام کنند گفت: بسیج سیاسی هست ولی سیاست زده نیست، بسیج در موضوعات سیاسی روشنگری و تبیین خواهد داشت ولی از یک حزب خاصی حمایت نکرده و نخواهد کرد.

نیک‌یاد گفت: ۱۸۰ هزار بسیج سازمان یافته در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان حضور دارند که بدون توجه به مرزبندی‌های سیاسی، در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها