نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

اقدامات شوراهای حل اختلاف مصداق حرکت‌های جهادی است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: شوراهای حل اختلاف از بهترین ابزارها برای مدیریت اسلامی در قالب عملی با مشارکت مردمی است و کار در این شورا اقدامی جهادی است.
کد خبر: ۴۸۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ - 18November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش سفیران صلح شوراهای حل اختلاف استان با بیان اینکه باید اصول مدیریتی اسلام را در قالب عملیاتی کامل به دنیا نشان دهیم اظهار داشت: دنیا امروز از مدرنیته خسته شده و باید قالب عملی اندیشه مدیریتی اسلام به دنیا نشان داده شود. با عملی نشان دادن احکام و مبانی اسلامی دنیا تشنه اسلام می‌شود و پیدایش حکومت جهانی اسلام قطعی می‌‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲ قرن است که اندیشه مدرنیته در دنیا می‌تازد و مردم از این اندیشه که محصول حکومت غربی است خسته‌ شده‌اند، گفت: اسحاق رابین پنجمین نخست‌وزیر اسرائیل نیز در اواخر قرن بیستم در همایشی با هدف ارائه راهکارهای ادامه سلطه اندیشه غرب و مدرنیته در دنیا گفته بود قرن ٢١ قرن زور و پول نیست، قرن تمدن و ایدئولوژی است و آقایی دنیا متعلق به ملتی است که قوی‌ترین ایدئولوژی را دارد و اسلام قوی‌ترین ایدئولوژی است و اگر غرب بخواهد سلطه خود را حفظ کند باید اسلام را حذف کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه اسلام‌گرایی کامل با نمود عملی اسلام ایجاد می‌شود، افزود: هر چند در بین مسلمانان، نخبگان و اندیشمندان جوامع اسلامی عده‌ای در مقام خدمت به اسلام درصدد تطبیق مبانی دینی با اصول مدرنیته و اندیشه‌های جامعه غربی برآمده‌اند و می‌خواهند اندیشه اسلام را با آن اندیشه انحرافی تطبیق دهند غافل از این که امروز تنها راه نجات بشریت تنها در دست اسلام و در قالب معارف قرآن است.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف از بهترین ابزارها برای مدیریت اسلامی در قالب عملی با مشارکت مردمی است و کار در این شورا اقدامی جهادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل مردم در دنیا، مدیریت اجتماعی است، افزود: طبق احکام مدیریت قضایی در اسلام، لازم نیست همه اختلاف‌ها با آیین دادرسی حل و فصل شود. در مدیریت اسلامی اگر فرهیختگان و نخبگان مردمی وارد عرصه فصل خصومت شوند برنامه صلح و خیر در جامعه پیاده می‌شود که نمود مدیریت اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ رضوی ابراز داشت: گره زدن شورای حل اختلاف با مساجد از اقدامات خوب در استان خراسان رضوی است که این طرح آثار با ارزشی داشته و باید توسعه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار