در آستانه هفته بسیج صورت گرفت؛

دیدار رئیس سازمان بسیج با علما و مراجع عظام تقلید در قم

سردار سلیمانی در آستانه هفته بسیج در سفر یک روزه به قم، با تعدادی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.
کد خبر: ۴۸۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ - 19November 2021

دیدار رئیس سازمان بسیج با علما و مراجع عظام تقلید در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه هفته بسیج، با تعدادی از مراجع عظام تقلید و علما در قم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی در دیدار با آیت الله نوری همدانی، آیت الله سبحانی، آیت الله علوی گرگانی و آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و همچنین آیت الله سید هاشم حسین بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات سازمان بسیج ارائه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رییس سازمان بسیج تاکید کرد: بسیج از دل مردم است و برای خدا بدون هیچگونه منیت و خودخواهی وارد عرصه شد و به جایی رسید که به ذهن کسی خطور نمی‌کرد.

وی ادامه داد: بسیج برای یک دوره زمانی خاص نیست و ساخته شده است که حافظ ارزش‌ها باشد. بسیج باید علاوه بر مرز‌های جغرافیایی کشور مرز‌های اعتقادی و ارزشی را هم رصد کند و در آستانه هفته بسیج ماموریت شما در راس بسیج، امروز چندبرابر دفاع مقدس است.

آیت الله مکارم شیرازی نیز عنوان کرد: انگیزه بسیج با همه گروه‌ها متفاوت است؛ به گونه‌ای که در دیگر گروه‌ها انگیزه‌های دنیایی وجود دارد، ولی در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر (ص) و امیرالمومنین علیه السلام از این رو است و برای همگان قابل قدردانی است.

وی گفت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می‌شود، اما مانعی برای تشویق نیرو‌ها وجود ندارد و بسیجیان باید از تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آن‌ها بقا و دوام داشته باشد.

آیت الله سبحانی نیز در دیدار رییس سازمان بسیج عنوان کرد: در نظام هر کاری نیاز باشد، بسیج هست و این ظرفیت بسیج است.

وی افزود: خداوند متعال برای این‌ها مسئولیت عمومی قرار داده است؛ همه افراد در نظام باید متعهد و مومن باشند و در بسیج این شرط بالاترین شرط است.

آیت الله علوی گرگانی نیز گفت: اخلاص در عمل مسئله بسیار سختی است که انسان بتواند فقط برای خدا کار بکند و به دنبال مقام، عنوان و سر صدای مردمی نباشد. خیلی سخت است.

وی افزود: خیلی از کار‌ها را وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که شاید درصدی برای خداست و کمتر پیدا می‌شود که همه اش برای خدا باشد.

آیت الله سعیدی نیز با بیان اینکه بسیج باید با ایمان و استقامت فرمایشات رهبر انقلاب را محقق کند، عنوان کرد: کسانی که دوران جنگ تحمیلی را درک کرده اند خوب می‌فهمند که بسیجی چه قدرت و توانی دارد. اگر این کمک‌ها و حضور مردمی نباشد، کار به جایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: ضرورت حفظ بسیجیان بیشتر شده و خداوند همواره پیامبر (ص) را با همین بسیجیان یاری می‌کند. ان شاءالله خداوند به شما کمک کند و این رفت و آمد‌ها منشأ خیر باشد.

همچنین آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس سازمان بسیج اظهار داشت: جهاد و سازندگی دو وظیفه مهم بسیج است. امروز به دلیل ناراحتی شدید مردم از وضع معیشت، بسیج به مباحث سازندگی و توسعه کشور بیش از همیشه ورود کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

وی افزود: مستضعفین جهان چشم به نهاد‌هایی مانند بسیج دوخته اند؛ امروز ببنید در کشور یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق چه خبر است؟

وی ابراز داشت: بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا باشد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که توسط امام راحل غرس شده است و رسالت این نهاد مردمی بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: خلاصه بسیاری از رسالت‌ها و اقدامات سازمان بسیج در احیای معروف و ارزش‌ها و مبارزه با منکرات تعریف می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه همه خوبی هاست و به فرموده امام علی (ع) فردی که به زبان یا بصورت قلبی نهی از منکر نکند یک انسان مرده است.

در دیدار‌های فوق، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار