یاران خراسانی (۵۲)؛ مرزبان بسیجی شهید «علی طاهری»

مبادا شرمنده شهدای دفاع مقدس شویم

مرزبان بسیجی شهید «علی طاهری» در فرازی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: «همچون «وَالسابِقون» باشید که در خیرات از هم سبقت می‌گرفتند تا مبادا از قافله مجاهدان پاکباخته و شهدای دفاع مقدس عقب بمانیم و نتوانیم در قیامت، پاسخگوی آنان باشیم.»
کد خبر: ۴۸۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 20November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مرزبان شهید «علی طاهری» در نخستین روز از مرداد سال ۱۳۵۹، در روستای «تجرود» از توابع شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی و در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی چشم به جهان گشود. دوران طفولیت را در فضای معنوی و انقلابی خانواده سپری کرد و همزمان با تحصیل در مکتب بسیج، درس خلوص و شجاعت را نیز آموخت.

شهید طاهری خادم مسجد بود، به نماز اول وقت توجه فراوانی داشت و به اذعان همه همرزمان و همسنگرانش، صداقت و سادگی را می‌توان به طور بارز و کامل در وجود او متجلی دانست. علاقه و عشق فراوان به خدمت در نظام مقدس اسلامی و روحیه بسیجی او را جذب ناجا نمود. این مجاهد فی سبیل الله پس از طی دوره آموزشی در مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) بیرجند، در شرایطی به عنوان مرزبان نیروی انتظامی در هنگ مرزی تایباد مشغول به خدمت شد که خود به‌صورت داوطلبانه، «سخت‌ترین محل برای خدمت» را در فهرست قسمت‌های ترجیحی در فرم استخدام علامت‌گذاری کرده و برای آن داوطلب شده بود.

مبادا شرمنده شهدای دفاع مقدس شویم

این شهید عالی‌قدر سرانجام در بیستمین روز آبان سال ۱۳۸۹ و پس از حضور در مأموریت‌های بسیار، در جریان بازرسی از امنیت مرزهای شرقی کشور و درحالی که با کمین ناجوانمردانه اشرار و عناصر تروریستی معاند مواجه شده بود، پس از مقابله قهرمانانه و رزمی نمایان با مزدوران نظام سلطه به فیض شهادت نائل گشت و پیکر پاک این شهید والامقام مرزبانی در گلزار شهدای تجرود شهرستان کوهسرخ به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیتنامه شهید علی طاهری

همه موجودات در این دنیا فانی هستند و آنجا که جاوادنه در آن می مانیم، سرای آخرت است پس هوشیار باشید تا ظواهر دنیا شما را فریب ندهد و همچون «وَالسابِقون» باشید که در خیرات از هم سبقت می‌گرفتند تا مبادا از قافله مجاهدان پاکباخته و شهدای دفاع مقدس عقب بمانیم و نتوانیم در قیامت، پاسخگوی آنان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها