جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

مسابقات نظامیان جهان زمینه‌ساز توسعه فرهنگ پهلوانی و دستیابی به صلح است

امیر سرتیپ «نصیرزاده» گفت: ورزشکاران نماینده تمدن‌ها و فرهنگ‌ها هستند و نتیجه مسابقات نظامیان جهان باید کاهش تنش سیاسی، تبادل فرهنگ، توسعه فرهنگ پهلوانی و تعامل در رسیدن به صلح باشد.
کد خبر: ۴۸۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 20November 2021

نتیجه مسابقات باید تبادل فرهنگ، توسعه فرهنگ پهلوانی و تعامل در رسیدگی به صلح باشدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (شنبه) در افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان، ایران را سرزمین فرهنگ و پهلوانی دانست و اظهار داست: حضور در این مسابقات را مغتنم شمرده و خوشحالی خود را بابت میزبانی از این مسابقات اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: کشتی پهلوانی در تاریخ جمهوری اسلامی با فتوت و جوانمردی درهم آمیخته است و ورزش ملی کشور ما به حساب می‌آید.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: ورزش به‌عنوان یک رویداد اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی شناخته شده و یکی از مؤلفه‌های دیپلماسی برای جلوگیری از جنگ محسوب می‌شود که دری به گفت‌وگوی فرهنگ‌ها باز کرده است.

وی اضافه کرد: ورزش پدیده‌ای اجتماعی است که اثرات مثبتی در تقویت هم‌بستگی دارد و بستری مناسب برای دوستی و همکاری کشورها با یکدیگر است.

امیر نصیرزاده گفت: امروز نمی‌توان نقش ورزش را نادیده گرفت؛ چرا که ورزشکاران نماینده تمدن‌ها و فرهنگ‌ها هستند و نتیجه این‌ مسابقات باید کاهش تنش سیاسی، تبادل فرهنگ، توسعه فرهنگ پهلوانی و تعامل در رسیدن به صلح اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها