موضع گیری اسماعیل هنیه درباره تصمیم لندن علیه حماس

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به موضع گیری درباره تصمیم انگلیس علیه این جنبش پرداخت.
کد خبر: ۴۹۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ - 20November 2021

موضع گیری اسماعیل هنیه درباره تصمیم لندن علیه حماساسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: تصمیم انگلیس علیه حماس به مثابه تعدی به ملت فلسطین و همسویی با اشغالگران است.

وی افزود: ما اقدامات گسترده ای را برای مقابله با این تصمیم لندن شروع کرده ایم تا راه را به روی اشغالگران برای بهره برداری از آن ببندیم.

پیشتر گروه‌های فلسطینی مختلف به اقدام انگلیس در تروریستی خواندن حماس واکنش نشان دادند و این اقدام را تشویق واضح صهیونیست‌ها به ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان دانستند.

به گفته منابع خبری، «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس روز جمعه از اتخاذ تدابیر لازم برای تروریستی اعلام کردن کامل جنبش حماس و اعمال محدودیت فعالیت علیه این جنبش در انگلیس خبر داد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز از این اقدام کشورش علیه حماس استقبال کرد.

انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و ژاپن به طور مشابه حماس را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که استرالیا، نیوزیلند و پاراگوئه فقط برچسب ترور را بر شاخه نظامی حماس اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار