رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد خبر داد؛

ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در یزد برگزار می‌شود

«میرقانعی» از برگزاری ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۹۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ - 20November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «سید محمد میرقانعی» رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حسینیه «ثارالله» یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بنیانگذار بسیج اظهار داشت: هرآنچه در رابطه با بحث علم و پژوهش فناوری به آن نگاه کنیم، در آموزه‌های دینی و سفارش بزرگان بسیار به آن توجه شده است و آنچه که ما ذکر می کنیم یک تکلیف و دینی بر گردن ماست.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها بهانه‌ای برای شکوفایی استعدادهاست افزود: این جشنواره‌ها برای رسیدن به اهداف مشخص است. موضوع اول استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان است. ابتدایی‌ترین موضوع علم و پژوهش و فناوری است که در دین اسلام به آن اشاره شده است. در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره شده است که فرصت خوبی برای پیگیری اهداف و برنامه‌هاست.

میرقانعی ادامه داد: مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و حوزه‌های علمیه در رابطه با ظرفیت‌های خوب استان را در زمینه صنعتی و تولید کشاورزی داریم. رتبه‌های خوب کنکور فرصت‌هایی هستند که باید به صورت بالفعل اجرا کنیم. در مجموعه بسیج و سپاه قرارگاه جهاد علم و فناوری در سپاه الغدیر استان راه اندازی شده است و شوراهای علم و فناوری نیز در شهرستان‌ها برگزار شده است.

فعالیت ۲۴ پایگاه علمی در استان یزد

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ پایگاه علمی در استان یزد، اظهار داشت: اقشار دانشور از جمله دانش آموز تا اساتید دانشگاه‌ها، متخصصین، طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی، فرهنگیان و دانشجویان در مجموعه بسیج و در قرارگاه علم و فناوری نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد به فعالیت مراکز رشد در استان یزد اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی و احیای مراکز رشد برای در استان یزد در دستور کار قرارگرفته و ان‌شاءالله با همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها هستیم تا بتوانیم این مراکز را راه‌اندازی کنیم.

۷۵۰ هسته علمی در سطح استان یزد ایجاد شده است

وی با بیان اینکه ۷۵۰ هسته در مباحث علمی مثل دانش، فناور، گفتمان سازی علمی و توانمند ساز در سطح استان یزد ایجاد شده است، اذعان داشت: این هسته‌ها به‌عنوان نقاط قوت بسیار خوبی در مجموعه بسیج علمی استان یزد حضور دارند.

میرقانعی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان یزد، افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره از صبح روز یکشنبه در حسینیه ثارالله برگزار و تا روز دوم آذرماه ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد به اهداف ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان یزد اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه خودباوری علمی در بین فرهیختگان، شناسایی و تجلیل و تشویق و ترغیب سرآمد‌های علم و فناوری در استان یزد، الگوسازی در سنین پایین و جوانان، هم‌افزایی و تعامل در بین اقشار دانشور، شناسایی استعداد‌های علمی در استان و جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری‌های علمی و تخصصی از جمله اهداف مهم این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای تابستان آغاز شد، افزود: تا روز ۲۰ آبان ماه مهلت زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود که بیش از ۲۳۰ اثر ارسال شد و در اختتامیه نیز از نفرات برتر تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها