وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وصیت‌نامه‌های شهدا آکنده از پیام‌های فرهنگی است/ وظیفه داریم از مرز‌های ایمانی صیانت کنیم

اسماعیلی با تاکید براینکه وصیت‌نامه‌های شهدا آکنده از پیام‌های فرهنگی است، گفت: وظیفه داریم از مرز‌های ایمانی جامعه صیانت کنیم.
کد خبر: ۴۹۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 21November 2021

وصیت‌نامه‌های شهدا آکنده از پیام‌های فرهنگی است/ وظیفه داریم از مرز‌های ایمانی صیانت کنیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین ملی پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در ستایش بانوان شهیدپرور همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر کتابِ «تنها گریه‌کن»، اظهار داشت: به شدت معتقدیم شهدا زنده هستند که این یک اعتقاد قرآنی است.

وی افزود: هر پدر و مادر شهیدی که مورد مراجعه قرار گیرد خاطرات زیادی دارند و این کشور و انقلاب به برکت شهدا و معنویت خون آن‌ها حفظ شده است و ما خودمان را مسوول و مدیون آن‌ها می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه مسوولین در برابر شهدا را حراست و صیانت از مرز‌های ایمانی جامعه دانست و افزود: وظیفه داریم اجازه ندهیم مرز‌های اعتقادی جابه‌جا شوند. وصیت‌نامه‌های شهدا آکنده از پیام‌های فرهنگی است و وظیفه امروز ما صیانت از این میراث بزرگ است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از پدران و مادران شهدا را از دست داده‌ایم. هم‌نشینی با خانواده‌های شهدا برای ما مغتنم است و فضای تعالی را برای جامعه فراهم می‌کند چراکه نفس خانواده‌ای شهدا برای ما برکت است.

وی با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر زنده نگه داشتن یاد پدران و مادران شهداست، افزود: حضور مادر شهید معماریان در مجالس نورافشانی می‌کند و دل‌ها را متوجه معنویت می‌کند.

در پایان این مراسم و با حضور حجت‌الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، ایمان عطار‌زاده معاون هماهنگ کننده دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب اسلامی، توسط سرکار خانم کارگر فرزند، خواهر، مادر پنج شهید دفاع مقدس تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب تنها گریه کن رونمایی شد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها