تحریم‌های آمریکا علیه ایران نشان از تزلزل کاخ سفید است

زنگنه گفت: تحریم تعدادی از جوانان ایران به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا نشان از تزلزل در نظام سیاسی کاخ سفید است.
کد خبر: ۴۹۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 21November 2021

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نشان از تزلزل کاخ سفید است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن زنگنه» رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تحریم تعدادی از ایرانی‌ها به بهانه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: عنوان مجرمانه‌ای که برای این افراد در نظر گرفته شده است حقایقی را از نظام سیاسی آمریکا نشان می‌دهد، اینکه نظام سیاسی آن‌ها آنقدر متزلزل است که چند جوان می‌توانند بر روند انتخابات آن‌ها تأثیر بگذارند و انتخابات را دستخوش تغییرات کنند.

نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: این ادعا در تضاد با شعار‌هایی است که غربی‌ها در زمینه تبیین نظام دموکراسی می‌دهند، تلاش دارند نظام خود را مستحکم و مبتنی بر شاخص‌های اصلی دموکراسی نشان دهند، اما با بریدن حکم مجرمانه برای چند جوان ایران با ادعای دخالت در انتخاباتشان نشان دادند می‌توان به‌راحتی دموکراسی و مردم‌سالاری که مدعی هستند را زیر سؤال برد.

وی اظهار داشت: جرمی که برای افراد در نظر گرفته‌اند تقریباً با سایر موضوعاتی که دیگران را تحریم می‌کرد متفاوت است که باید به این نکته توجه ویژه‌ای شود.

زنگنه با بیان اینکه نباید از تحریم‌های جدید آمریکا تعجب کرد، گفت: کسانی که با نظام آمریکا آشنایی دارند از تحریم‌های اخیر تعجب نمی‌کنند، در نظام ایالات متحده مهم نیست چه کسی از چه جریانی در رأس قرار دارد، سیاست آن‌ها تضاد با مبانی و ایدئولوژی جمهوری اسلامی است.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها نشان داده‌اند در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فرقی بین جمهوری‌خواه و دموکراتشان وجود ندارد، اظهار داشت: دشمنی با جمهوری اسلامی ایران مبنای ایدئولوژی برای دولت‌های آمریکا است، ما نباید ذره‌ای به آمریکا اعتماد کنیم.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: باید دولتمردانی که پای میز مذاکره می‌روند، بدانند در حال گفت‌وگو با چه کسی هستند چرا که اگر کوچکترین فرصتی پیدا کند برای ضربه زدن به ایران مضایقه نمی‌کند، البته دولت جدید به این موضوع کاملاً توجه دارد و امیدواریم با عزت و حکمت از منافع جمهوری اسلامی ایران صیانت کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار