رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

الگوی «بسیج» آمریکا را در غرب آسیا شکست داد

سردار جلالی شهید قاسم سلیمانی را فرزند مکتب بسیج دانست و گفت: آنچه پازل شکست آمریکا در غرب آسیا را تکمیل کرد، الگوی بسیج بود.
کد خبر: ۴۹۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ - 21November 2021

سردار جلالیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

هفته بسیج، یادآور خاطرات روز‌های باشکوه تشکیل نیرویی است که به تعبیر مقام معظم رهبری می‌توان آن را به‌حق، مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید. آن روزها، پاک‌ترین، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین مردمان این مرز و بوم که بخش عمده آنان را جوانان تشکیل می‌دادند به ابتکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، خمینی کبیر برای هدفی والا که همانا رساندن ملت ایران به قله‌های افتخار و سعادت بود دور هم گرد آمدند.

هشت سال جنگ تحمیلی، نخستین آزمون جدی بسیج بود که تبدیل به حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران زمین و آغازگر فصل جدی از جبهه مقاومت شد. خلق زیباترین جلوه‌های ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت، خاطره‌ای جاویدان از جوانمردان پاکدامن و غیوری خلق کرد که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند.

این امر سبب شد تا واقعیتی آشکار شود و آن اینکه از نیروی بسیج با اهمیت‌تر تفکر و روحیه بسیجی است. همین امر سبب شد تا بسیج نه‌تنها یک نیرو بلکه تبدیل به یک تفکر در استمرار تفکر انقلاب اسلامی تبدیل شود.

تفکری که پس از جنگ نیز هم در جبهه دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن و هم در عرصه‌های مختلف منشأ رویکرد‌های ارزشی و خلق حماسه‌هایی ماندگار در خدمت به مردم و کشور شود. ایمان، عزم راسخ، احساس مسئولیت و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانائی‌ها و گره‌گشائی‌ها است.

تفکر و عرصه بسیج، یک عرصه عمومی است که ظرف زمان و مکان نمی‌شناسد و هرکجا که نیاز باشد به صورت خودجوش حاضر شده و اقتدار ملی، صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت را به نمایش خواهد گذاشت و اوج بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در مسیر پیشرفت کشور را نصیب انقلاب خواهد کرد نمونه بارز آن شهید سلیمانی است که به حق باید عنوان فرزند مکتب بسیج را به وی داد که دوست و دشمن به وی به دیده تحسین نگریست.

دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند؛ چرا که می‌د‌انند تفکر بسیج برای تحقق اهداف انقلاب یک ضرورت حیاتی است. با این همه، برخی بزنگاه‌های تاریخی ضرورت این تفکر را بیش از پیش نشان می‌دهد. امروز، همان زمانی است که بیش از گذشته به تفکر بسیجی برای گذار از یکی از سهمگین‌ترین پیچ‌های تاریخی در مسیر ملت ایران نیاز است. اولویت بسیج امروز کشور عرصه علمی، فناورانه و اقتصادی است.

نشانه‌های شکست جنگ ترکیبی و همه‌جانبه ظالمانه‌ای که جبهه استکبار علیه ما به راه انداخته است، هویدا شده و مقاومت ملت ایران که نشأت گرفته از تفکر بسیجی است، دنیا را با این پیام متحیر کرده است که الگوی بسیج، آمریکا را در غرب آسیا شکست داد و ملت ایران بار دیگر از آزمون سختی سربلند بیرون آمد تا ثابت کند که لیاقت بهترین‌ها را دارد؛ اما دوران جدید رشد و شکوفایی ملت ایران در پساتحریم نیازمند دمیدن نفسی تازه است.

سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز توصیه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) را که فرموده‌اند «لازم است اقدام‌های مؤثّر در حوزه پدافند غیرعامل، با کار بسیجی صورت گیرد و از مصونیت کشور و آمادگی لازم دفاعی در برابر دشمن اطمینان حاصل شود» نصب‌العین خود در انجام اقداماتش در راستای توسعه توان بازدارندگی و افزایش پایداری ملی میهن عزیزمان قرار داده است.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای بسیجی، هفته بسیج را به همه بسیجیان به‌عنوان ثروتی بزرگ و ذخیره خداداد برای ملت ایران گرامی می‌دارم و توفیق آنان را در سایه تدابیر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز از درگاه ایزد منان خواستارم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها