معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا:

نقش بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی/ تفکر بسیجی از مرزهای ایران فراتر رفته است

سردار صفاری با اشاره به نقش بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: تفکر بسیجی فراتر از مرزهای ایران رفته و این تفکر در دفاع از حرم کارکرد خود را نشان داده است.
کد خبر: ۴۹۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 22November 2021

نقش بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی/ تفکر بسیجی از مرزهای ایران فراتر رفته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفا‌ع‌پرس، سردار «مرتضی صفاری» معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که صبح امروز (دوشنبه) در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، درخصوص اهمیت تشکیل بسیج اظهار داشت: پنجم آذر ۱۳۵۸ و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین در شرایطی تشکیل شد که نیروهای معاند با حمایت استکبار جهانی که از انقلاب سیلی خورده بود به میدان آمده بودند تا نگذارند انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در آن زمان نیروهای نظامی ما شرایط باثباتی نداشتند؛ بدنه ارتش متزلزل بود و سپاه نیز تازه تشکیل شده بود و در تلاش برای سازماندهی در برابر ضدانقلاب بود که در این برهه بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و خواستار تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی در کشور شدند.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: زمانی که به تاریخ ۴۲ ساله جمهوری اسلامی توجه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که در فراز و نشیب‌های مختلف، نقش بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب بسیار شایسته و اساسی بوده است.

سردار صفاری در ادامه با اشاره به سخنان امام (ره) در دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ گفت: ایشان در پاسخ به این سوال که «برنامه شما در شرایط بحرانی کشور چیست»، فرمودند که ما سه کار را انجام خواهیم داد؛ سقوط نظام شاهنشاهی و بیرون کردن آمریکا، تشکیل حکومت اسلامی و بسترسازی برای حکومت امام زمان (عج).

وی عنوان کرد: می‌بینیم که در طول این سال‌ها هم رژیم شاهنشاهی ساقط شده و هم زمینه‌ها برای تشکیل حکومت اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) و شاگرد ایشان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مسیر خود شکل گرفته است.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه هدف سوم بنیانگذار انقلاب اسلامی یعنی بسترسازی حکومت امام زمان (عج) چندان از سوی دولت‌ها چندان پیگیری نشده است، گفت: علی‌رغم کم‌کاری دولت‌ها، اما مردم و بسیج نقش مؤثری در این بسترسازی داشتند.

سردار صفاری ادامه داد: توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف همچنان ادامه دارد و این نیروهای مردمی و بسیج بوده‌اند که توانسته‌اند تاکنون نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابر فرمایشات امام خمینی (ره) هر جا روحیه بسیجی حاکم باشد، از تهدیدات دشمن ایمن خواهیم بود و اکنون شاهد هستیم که این روحیه فراتر از مرزهای کشور اسلامی‌مان رفته و در دفاع از حرم کارکرد خود را نشان داده است.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای سه محور رهبری، ایدئولوژی و نقش مردم است، گفت: دشمنان ما از زمان حمله به عراق و افغانستان به فکر حمله به جمهوری اسلامی ایران بودند، اما آنچه همواره آن‌ها را از این اقدام بازداشت، حضور مردم در صحنه بود.

سردار صفاری در خصوص مذاکرات برجامی هم عنوان کرد: در گذشته گفتمان حاکم بر مذاکرات کرنش، لبخند زدن و توافق در هر شرایطی بود، اما امروز با حضور نیرو‌های بسیجی در وزارت امور خارجه شاهد تغییر این رویکرد هستیم. طرف مذاکره به بهانه برجام قصد دارد قدرت موشکی، نظامی و منطقه‌ای ما را جمع کرده و نظام و ارزش‌های ما را ریشه‌کن کند.

وی در پایان با اشاره به دیدار برخی از فرماندهان نظامی با آیت الله جوادی آملی به بخشی از صحبت‌های ایشان اشاره و بیان کرد: دشمنان ما در تلاش برای مقابله با اساس جمهوری اسلامی سلاح دارند، البته ما هم داریم ولی آنچه باعث برتری ما در مقابل دشمن می‌شود «آه» ما است؛ که ایشان این آه را به روحیه شهادت‌طلبی، مقابله با نفس و انس با قرآن تعبیر کردند.

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها