مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حرکت «بسیج» در چله دوم انقلاب توقف‌ناپذیر است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: حرکت توفنده، انقلابی، ارزشی و مجاهدانِ بسیج در چله دوم انقلاب توقف‌پذیر و ایستا نیست و این حرکت تا رسیدن به قله‌های تعالی در بستر زمان و مکان جاری و ساری خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 22November 2021

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: حقیقت بسیج در مردمی بودن نظام است. مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی پای نظامی که تأسیس کردند ایستاده‌اند، آن‌هم نه در شعار و حرف بلکه در عمل و تا سرحد شهادت در دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام سیاسی پرچم همراهی مردم را به دوش دارد و بدنه اصلی جامعه با حاکمیت نظام و ولایت همراه هستند که نمود عینی آن در بسیج است.

این مسئول تصریح کرد: در بزنگاه‌ها هرکجا هر یک از دستگاه‌ها و مجموعه‌های حاکمیتی با کمبودی مواجه شدند بسیج که قالب و ساختار آن را مردم تشکیل داده‌اند به یاری می‌آیند که آخرین نقش‌آفرینی بسیج در عرصه مبارزه و ریشه‌کنی ویروس کرونا است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: در خصوص اهمیت، ضرورت و فلسفه تشکیل بسیج و کارآمدی این تشکل مردمی سخنان فراوانی بیان شده اما می‌توان با صراحت اذعان کرد که اگر انقلاب اسلامی امروز در چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار شده و شعارهای آن ثابت مانده و در آن انحرافی به وجود نیامده و توفنده به سمت اهداف عالی انقلاب در حرکت است پس از تمسک به دین و اطاعت از ولایت، مرهون مجاهدت، ایثار، ازخودگذشتگی، خطرپذیری و تکلیف‌مداری بسیج است.

شناخت بسیج لازمه ترجمه مردم سالاری دینی

این مسئول بیان داشت: در انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نظام مردم‌سالاری دینی، جایگاه، نقش، اراده و خواست مردم و در یک‌کلام هویت مردم از جایگاه ممتاز، حقیقی و برجسته‌ای برخوردار است و بسیج ده‌ها میلیونی مستضعفین که از آحاد وظیفه‌شناس و پای‌کار ملت بزرگ ایران اسلامی تشکیل شده مظهر این مردم‌سالاری دینی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: اگر بخواهیم مردم‌سالاری دینی را ترجمه کنیم باید بسیج را بشناسیم. بسیج در جغرافیای ایران اسلامی در بین همه مذاهب، اقشار، صنوف و همه گروه‌های اثرگذار اجتماعی گسترش‌یافته و حضور خود را مسلم کرده و مظهر شورونشاط مردم شده و این وجه از بسیج مرکز ثقل توانمندی‌های حضور اثرگذار مردم است.

وی خاطرنشان کرد: با نیم‌نگاهی به نقش بسیج در چله اول انقلاب باید بگوییم بسیج از بدو تولد تا امروز بی‌وقفه، پرشتاب، توفنده، کوبنده، باصلابت، باقدرت و در اوج خلوص، ایثار، ازخودگذشتگی، استقامت و صبر پای اهداف و آرمان‌های انقلاب و همچنین اجرای شایسته مأموریت‌ها و الزامات حفاظت و پاسداری از انقلاب و نظام ایستاده است.

یوسفعلی‌زاده گفت: بسیج 20 میلیونی به‌فرمان امام خمینی (ره) به فاصله کوتاهی بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، در پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد. سردمداران کاخ سفید برای اینکه آبروی کدخدایی خود را در جهان حفظ کنند به دنبال ایجاد رعب و وحشت در ایران اسلامی بودند اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با سلاح برنده تشکیل بسیج پاسخ این اضافه‌خواهی را دادند.

حضور بسیج در همه میدان‌ها

این مسئول ابراز داشت: بسیج از روز اول شکل‌گیری در همه رویدادهایی که در طول حیات انقلاب به وقوع پیوسته نقش تعیین‌کننده داشته است. در مقابله با تحرک‌های تجزیه‌طلبانه گروهک‌های ضدانقلاب در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، بسیج سپر حوادث بود. در دفاع مقدس این بسیج بود که نقش ممتاز را ایفا کرد. کارنامه بسیج در دفاع مقدس وقتی امضا شد امام اذعان داشتند که همه در این دفاع نقش ایفا کردند. امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر بخواهیم مصداق بارز خلوص، ایثار، ازخودگذشتگی و عشق به ذات اقدس الهی را نشان دهیم چه کسی جز بسیج اولی‌تر است.» این نمره 20 کارنامه بسیج در دفاع مقدس است. در طول 42 سالی که از حیات بسیج گذشته چه در مقابله با دشمن خارجی و ایادی داخلی آن‌ها و چه در سازندگی و خدمت به مردم عرصه و میدانی را نمی‌توانید پیدا کنید که بسیج در میدان ادای تکلیف حضور نداشته باشد بلکه بسیج در همه میدان‌ها حاضر بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حضور بسیج در وسط میدان باعث زنده ماندن فضیلت‌ها و ارزش‌های اصلی انقلاب خواهد شد، گفت: بسیج محور حفظ فضائل و ارزش‌هاست و حضور اثرگذار، ایثارگرانِ، شجاعانه، حماسی و انقلابی بسیج در تک‌تک میدان‌هایی که پیش روی حرکت انقلاب و نظام وجود داشته جلودار بوده و خوش درخشیده است. بسیج مشت درشت امت حزب‌الله بر پیشانی دشمنان انقلاب است که این موجب امید و نشاط دل دوستان و خارج چشم دشمنان است و این نقش باید در همیشه ایام برجسته بماند.

وی ادامه داد: در دوران پس از دفاع مقدس در بازسازی و عرصه‌های خدمت‌رسانی و مقابله با نفوذی‌ها و جریان‌های انحرافی که به دنبال ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند میدانی را پیدا نمی‌کنید که بسیج حضور نداشته باشد. بسیج با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه این توطئه‌ها را خنثی کرد و این بیانگر نقش روشنی‌بخش بسیج است.

یوسفعلی‌زاده افزود: در برقراری امنیت، پیشرفت علمی، رونق و آبادانی جامعه و همچنین امربه‌معروف و نهی از منکر بحمدالله بسیج در چله اول انقلاب عملکرد شایسته‌ای داشته و تفکر بسیجی به‌عنوان یک مدل مردم‌سالاری دینی و سازمان‌یافته از بدنه اصلی ملت به دنیا صادر شده است. جبهه مقاومت در منطقه با الگوگیری از بسیج شکل گرفت. امروز بسیج میلیونی جهان اسلام در جای‌جای جغرافیایی کشورهای اسلامی در قالب هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته و در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار ایستاده‌اند و جریان خدمت‌رسانی به مستضعفان و مبارزه با استکبار قوام و دوام یافته و این از برکات بسیج است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تبیین مؤلفه‌های عزت‌آفرینی جامعه اسلامی بر اساس آیات قرآن پرداخت و بیان داشت: در آیات مبارکه ۴۵ تا ۴۷ سوره انفال، مؤلفه‌ها و محورهایی معرفی می‌شوند که پیروزآفرین و برتری‌ساز هستند و از نظر مکتب اسلام و خداوند این مؤلفه‌ها و محورها می‌تواند عزت‌آفرین باشند. ثبات قدم، ایستادگی در برابر دشمن، یاری خواستن از خداوند، نقش‌آفرینی، اطاعت و فرمان‌برداری از خدا و رسول خدا (ص)، پرهیز از تفرقه و صبر پیشه کردن و باور به مدد الهی به‌عنوان پشتوانه صبر پیشگان از آموزه‌های این آیات نورانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز تحقق وعده‌های الهی را که در آیات قرآن به آن اشاره شده در حرکت بسیج مشاهده می‌کنیم. بسیجیان که با دستان خالی در برابر ظالمان ایستاده‌اند با یاد و توکل به خدا و اطاعت از ولی خدا و پرهیز از نزاع و تفرقه و صبر پیشگی پیروزی‌های چشمگیری را رقم زدند. بسیج ترجمه آیات قرآن و تجسم‌بخش این آیات کریمه است.

حرکت بسیج توقف‌ناپذیر است

وی گفت: حرکت توفنده، انقلابی، ارزشی و مجاهدانِ بسیج در چله دوم انقلاب توقف‌پذیر و ایستا نیست و این حرکت در بستر زمان و مکان جاری و ساری خواهد بود و به سمت قله‌های تعالی در حرکت است. گام دوم انقلاب در منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بلندی است که بایستی با تکیه به نیروهای جوان و آتش به اختیار به پیش برود. معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب چند تأکید به جوانان دارند که مخاطب خاص آن جوانان بسیجی هستند که طی سال‌های گذشته در خط مقدم فرامین ولایت بودند و در گام دوم انقلاب نیز پیشاهنگ این حرکت خواهند بود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: در گام دوم انقلاب بسیج باید همچون گذشته در عرصه‌های مختلف خوش بدرخشد. در زمینه معنویت و اخلاق، جوانان با عمل به فرایض، متخلق شدن به فضائل اخلاقی و عمل به وظایف شرعی جلودار حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی هستند. در عرصه اقتصادی با مقابله با تورم و گرانی، برافراشتن پرچم اقتصاد مقاومتی و تلاش در عرصه سازندگی و اقدامات جهادی، بسیج در جهت اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشگام است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه مبارزه با فساد، رانت، بداخلاقی‌های سیاسی، احتکار، گران‌فروشی و ایجاد موانع در مسیر معیشت مردم بسیج، پیشاهنگ این حرکت است. در حوزه ارتقای آزادی‌های مشروع و صیانت از استقلال نظام اسلامی در برابر دشمن تأکید رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان آتش به اختیار است. در حوزه روابط خارجی در عرصه مقابله با غرب‌گرایی و مرزبندی دشمنان، جوانان بسیجی که مظهر ایستادگی، پایبندی به ارزش‌ها و تمسک به دستورات ولایت فقیه هستند نقش‌آفرینی می‌کنند.

این مسئول گفت: اگر همه این ویژگی‌ها را متمرکز کنیم در سبک زندگی امام خمینی (ره)، شهدا و بسیج تجلی پیدا می‌کند. جوانان ایران اسلامی اگر به دنبال آن هستند تا هویت، ماهیت، اصالت و پایبندی‌های دیروزین خود را امروزین داشته باشند و مسیر نورانی چله اول انقلاب را با عزت در چله دوم ادامه دهند باید به سلوک امام خمینی (ره) و شهیدان و فرامین ولایت متمسک شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: انتظاری که در چله دوم انقلاب از بسیج می‌رود این است که باید همچون گذشته فرامین ولایت را نصب‌العین قرار دهد و راه شهیدان و ایثارگران را بپیماید و در راستای تحقق اهداف آرمان‌ها و وعده‌های الهی جهاد کند. امیدواریم حرکت پرشتاب و توفنده نظام مقدس جمهوری اسلامی آن‌قدر تداوم پیدا کند تا در رکاب حضرت مهدی (عج) و در خدمت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب باشیم تا ضمن پاک کردن جهان از لوث مستکبرین و ایجاد محیطی امن برای تعالی و معنویت فردفرد جامعه اسلامی، برقرارکننده عدالت باشیم.

تقویت بسیج اولویت مسئولین و فرماندهان

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک حسن انتصاب استاندار خراسان رضوی و فرمانده سپاه امام رضا (ع) عنوان کرد: یکی از خدمتگزاران بسیج و فرمانده پیشین سپاه امام رضا (ع) به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان، تعیین و معرفی شده و بازهم یکی دیگر از سربازان ولایت و خدمتگزاران باتجربه، امروز در کسوت فرماندهی سپاه استان سکاندار تقویت، رشد و تعالی اهداف بسیج مستضعفین شده است. قطعاً انتظار جامعه بزرگ اسلامی و قاطبه بسیجیان این است که در شرایطی که مدیر عالی دولت و فرماندهان دلسوز بسیج و سپاه منسجم شده‌اند، حرکت رو به رشد، تعالی و توفنده بسیج در استان تقویت شود.

وی بیان داشت: در سایه این پشتیبانی و حمایت باید حضور بسیج در عرصه‌های مختلف فراهم شود و از ظرفیت‌های بی‌نهایت این تشکل مردمی در عرصه‌هایی همچون محرومیت‌زدایی، مقابله با بی‌عدالتی، گران‌فروشی، احتکار، مبارزه با فساد و نشر ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: فرصت بی‌نظیری در اختیار مسئولین و فرماندهان قرار دارد که باید از این ظرفیت در جهت پیشبرد منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق مأموریت و آرمان‌های اسلامی استفاده مضاعف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار