نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

روایت بی‌اغراق از زندگی شهدا باعث رشد جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام شکری بر ضرورت بیان بدون تحریف، اغراق و خیال‌‌پردازی از روایت‌های زندگی شهیدان تاکید کرد و گفت: اگر این با موضوع با نوسازی روایت‌ها همراه شود، می‌توان به جامعه رشد یافته دست یافت.
کد خبر: ۴۹۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ - 22November 2021

روایت بی اغراق از شهدا باعث رشد جامعه می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همایش گنجینه‌های ماندگار نشست مدیران موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، بر ضرورت بیان بدون تحریف، اغراق و خیال‌‌پردازی از روایت‌های زندگی شهیدان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر این با موضوع با نوسازی روایت‌ها همراه شود، می‌توان به جامعه رشد یافته دست یافت.

وی «تجربه بشری» را یکی از بزرگترین منابع آموزشی دانست و افزود: اگر انسان بتواند از تجربه‌های حال و گذشته بهره‌مند شود، می‌تواند به مرحله اولوالالباب برسد. کسانی که در پی شنیدن قصه‌ها برای دست یافتن به تجربه‌های ناب هستند، می‌توانند این تجربه‌ها را دست‌مایه فهم، عقل و اندیشه خود قرار دهند. اگر آموزش از این رهگذر رخ دهد، فرایند «فذکر» یا به یاد انداختن اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به رویکری که خداوند در قرآن کریم در قصه‌گویی برای بشر دارد، گفت: خداوند در واقع زندگی پیامبران را دست‌مایه تکامل بشری قرار داده است. این امر به ماندگاری انسان‌های رشد یافته و تکامل‌یافته نیز می‌انجامد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تمایل بشر به قهرمان سازی را موضوعی دانست که در فطرت انسان است و افزود: در آثار فاخر ادبی نیز همین رویکرد وجود دارد اما همه قهرمانان نمی‌توانند انسان را به سعادت برسانند، انسان برای رشد نیازمند قهرمانان قوی و اثرگذار است.

حجت‌الاسلام شکری بر ضرورت بیان بدون تحریف، اغراق و خیال‌پردازی از روایت‌های زندگی شهیدان تاکید کرد و گفت: اگر این موضوع با نوسازی روایت‌ها همراه شود، می‌توان به جامعه رشد یافته دست یافت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار