مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس:

رهنمودها و مطالبات امام خامنه‌ای راهگشای نهادهای انقلابی است

سردار هاشمی‌دانا در مراسم رونمایی از کتاب «منشور کارآمدی؛ مطالبات رهبری در حوزه بسیج»، گفت: رهنمودها و مطالبات امام خامنه‌ای راهگشای نهادهای انقلابی است.
کد خبر: ۴۹۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 23November 2021

سرداربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدمجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از کتاب «منشور کارآمدی؛ مطالبات رهبری در حوزه بسیج» ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: در کنار موضوع فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نکته مهمی وجود دارد و آن این است که چه کتابی و چه زمانی خوانده شود.

وی ادامه داد: همانطور که فرهنگ کتابخوانی مهم است، نوع کتاب هم مهم است ما نشانه‌های فرهنگ، علم، ادب و هنر یک جامعه را می‌توانیم در نوع کتاب‌های منتشر شده آن جامعه ببینیم و جستجو کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس افزود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر تدبیر و نگاه عالمانه امام خمینی (ره) نهادهایی از جمله سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، کمیته امداد خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد شد که هر کدام از اینها خدمات بسیار شایانی را در طول چهار دهه انقلاب انجام دادند.

سردار هاشمی‌دانا با بیان اینکه خدمات این نهادها همچنان تداوم دارد، گفت: درایت حضرت امام (ره) در ایجاد این نهاها توانسته در بقای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی اثرگذار باشد و حتی  در کل جهان هم توانسته تاثیر خود را بگذارد.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: ایشان در خاطراتشان نقل کردند برخی از کشورهای منطقه از ما می‌خواستند که بسیج و کمیته امداد را در این کشورها هم راه‌اندازی کنیم و این الگوهای زیبایی است که می‌توان از آن استفاده کرد و بسیار کارآمد است و می‌تواند یک جامعه را از مشکلات نجات دهد و به پیشرفت برساند.

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه تداوم راه این نهادها نیازمند رهنمودها، تکالیف، هدایت‌ها، حمایت‌ها و نظارت‌ها است، گفت: امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در گذشته و امروز امام خامنه‌ای که عطیه الهی برای مردم ایران و البته جهان هستند رهنمودها و تذکراتشان، هشدارها و مطالباتشان راهگشا و مثمر ثمر یک نهاد انقلابی است و آنها را هدایت می‌کند.

سردار هاشمی‌دانا ادامه داد: متاسفانه به خاطر کثرت مسائل و اشتغالات فراوان برخی از این رهنمودها مورد غفلت قرار می‌گیرد و باید این رهنمودها و مطالبات جمع‌آوری شود تا مخاطب به آنان رجوع کند. آقای حسن علایی فعال توفیق داشتند در این مسیر قدم بردارند و کتاب «منشور کارآمدی؛ مطالبات رهبری در حوزه بسیج» را تالیف کنند.

وی افزود: این کتاب می‌تواند برای نسل‌های آینده که وقتی بخواهند فرمایشات رهبری را در حوزه بسیج بدانند یک مرجع و منبع ذیقیمت باشد و مخاطبان دیگر نیازمند تحقیق گسترده نیستند و می‌توانند به راحتی به این کتاب رجوع کنند و به عنوان دفترچه راهنما از آن استفاده کنند تا چراغ راه آیندیشان باشد.

سردار هاشمی‌دانا تصریح کرد: در کنار تکنولوژی ارتباطات امروزه ازجمله فضای مجازی، تلویزیون، رسانه و .. آنچه که در طول قرنها بوده کتاب و مکتوبات است و در طول تاریخ اثر ماندگارش را گذاشته است و باید به این مهم توجه کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار