معاون اجرایی ارتش:

ایثار و فداکاری از ویژگی‌های بارز بسیج است

امیر سرتیپ محمودی گفت: بسیج، مکتبی انسان‌ساز است که در آن ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری از ویژگی‌های بارز معتقدین به این آرمان متعالی به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۹۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ - 23November 2021

ایثار و فداکاری از ویژگی‌های بارز بسیج استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی و فرمانده بسیج ارتش در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش اظهار داشت: هر کجا تفکر بسیجی مطرح شود، آنجا خدامحور است و انسان احساس تقرب بیشتری به خدا دارد و خدا را شاکریم که با این فرهنگ پیوند خورده‌ایم.

وی با تأکید بر اهمیت نقش بسیج در جامعه و نسل جوان امروز افزود: بسیجیان عزیز همواره در عرصه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و به‌ویژه خدمت‌رسانی و مردم‌یاری حضوری گسترده داشته و تلاش می‌کنند با اجرای برنامه‌های تاثیرگذار، ماموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام دهند.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه امروز بسیج، چون نگینی در جهان می‌درخشد، ادامه داد: هدف از تشکیل بسیج، پاسداری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی است. امروز در ارزیابی از کارنامه بسیج، این نهاد اجتماعی اسلامی نقش‌آفرینی‌های ماندگاری در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس، محرومیت‌زدایی در نقاط کمتر برخوردار کشور داشته است.

امیر محمودی در ادامه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را الگوی درخشان و نمونه تمام‌عیار یک ارتشیِ بسیجی خواند و عنوان کرد: بسیج نه‌فقط یک اسم که فرهنگ و تفکری است برگرفته شده از باور‌های دینی و ماندگار در طول تاریخ حیات امت اسلامی که برای وجود این فرهنگ الهی و آثار و برکات ارزشمند آن در طول این ۴۳ سال، باید خداوند متعال را شاکر باشیم.

وی با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس اظهار داشت: اخلاص و ازخودگذشتگی بسیجیان، انقلاب را بیمه کرد و از زمانی که بسیج به میدان آمد همه چیز در جبهه‌ها متفاوت شد و دفاع جانانه، غیرتمندانه، شجاعانه با توکل برخدا از مکتب، میهن و ملت اسلامی به اوج خود رسید.

معاون اجرایی ارتش با اشاره به اینکه هر کجا ارزشی شکل گرفته بسیج در آنجا در صف اول بوده است، خاطرنشان کرد: در محرومیت‌زدایی، خدمت، امدادرسانی و مردم‌یاری همواره بسیج سر از پا نشناخته حضور فعال داشته و دارد.

امیر محمودی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار تفکر بسیجی در انقلاب اسلامی هستند و در مقطع کنونی، فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان فرمانده تمامی بسیجیان، نقش بی‌بدیلی را در ترویج فرهنگ جهادی و بسیجی به‌ویژه در بین جوانان ایران اسلامی دارند.

وی ایجاد پایگاه‌های بسیج در کوی‌های سازمانی را منشأ برکات الهی خواند و افزود: پایگاه‌های بسیج به‌خصوص در منازل سازمانی از جایگاه بسیار مهمی برخوردارند؛ چرا که می‌توانند با حضور مؤثر خود، قشر جوان خانواده‌های ارتش را از هجمه‌های فرهنگی دشمن محفوظ نگه دارند.

معاون اجرایی ارتش در پایان گفت: امروز بسیج از حیطه اشخاص و افراد عبور کرده و به مکتبی انسان‌ساز تبدیل شده که در آن ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری از ویژگی‌های بارز معتقدین به این آرمان متعالی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار