سرداران و امیران دفاع مقدس را باید به نسل امروز معرفی کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: سرداران و امیران قهرمانی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند که نسل کنونی آن‌ها را نمی‌شناسد و امیدواریم با فراهم شدن فضا‌هایی همچون پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای، به نسل امروز معرفی شوند.
کد خبر: ۴۹۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ - 25November 2021

سرداران و امیران دفاع مقدس را باید به نسل امروز معرفی کنیمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جوانان با استعداد و توانمندی در عرصه تولید محتوای دیجیتال همچون پویانمایی وارد شدند که ما سال‌ها در کشور از پیشرفت‌های آن عقب افتاده بودیم و ما اکنون در این فضا شاهد تلاش عزیزانی هستیم که ۴۸ ساعت کار مداوم انجام دادند تا دستاورد‌های خود را به صورت استاندارد در این رویداد ارائه کنند.

دیدار و گفت‌وگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جوانان حاضر در سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج
وی با اشاره به کیفیت بالای این رویداد افزود: این جشنواره سطح پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای را افزایش داده است و ما اکنون می‌توانیم با اتکا به این عزیزان مدعی باشیم که جزو کشور‌های درجه یک در این حوزه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های جامع در بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: با احتساب این مسئله که بازی و پویانمایی بالاترین میزان مصرف فرهنگی در بین جوانان را داراست برنامه‌های حمایتی را تعریف کردیم.

اسماعیلی با اشاره به انیمیشن سفیر عشق که در این بازدید بخش‌هایی از آن پخش شد، گفت: تصاویر کاملاً این فضا را تداعی می‌کند که با تکنیک بسیار بالا تولید شده است و می‌توان گفت یکی از کار‌های فوق‌العاده انجام گرفته است و امیدواریم بعد از رونمایی و ارائه عمومی، شاهد ایجاد فضا‌هایی به نفع جریان‌های انقلابی و مومن کشور باشیم.

وی این رویداد‌ها را فضایی برای بروز استعداد‌ها در کشور دانست و گفت: دستاورد‌های این افراد متعلق به آحاد جامعه است و ما شاهد هستیم که از همه استان‌ها، نمایندگانی در این رویداد حضور دارند که به هیچ دستگاه دولتی وابسته نیستند و با تکیه بر علایق شخصی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این فضا‌ها حمایت کند تا شاهد انجام کار‌های بهتری در آینده باشیم.

وی افزود: ما در ایران به ویژه در دوران انقلاب اسلامی، شخصیت‌های بزرگی را داریم که می‌توان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در مرکز آن‌ها دید که همه نسل‌های امروز او را درک کردند. اگر به دوره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برگردیم، سرداران و امیران قهرمانی را داریم که نسل کنونی آن‌ها را نمی‌شناسد و امیدواریم با فراهم شدن چنین فضا‌هایی امکان معرفی آن‌ها به نسل امروز فراهم شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی من در وزارت فرهنگ؛ عدالت فرهنگی و توجه به مناطق محروم است. در حال حاضر ستادی در وزارت فرهنگ ایجاد کردیم که در مناطق محروم در حال ثبت‌نام برای آموزش هستند. هم اکنون ۱۶ هزار هنرجو ثبت نام کرده اند. کار دوم حمایت از ظرفیت‌هایی است که وجود دارد و ما نگاه مان عبور از تهران به معنای توجه ویژه‌تر به مناطق کم برخوردار و محروم است که استعداد‌های خوبی در آن‌ها وجود دارد.

مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از روز گذشته (۳ آذر) در محل لانه جاسوسی آغاز بکار کرده و هم‌اکنون در حال برگزاری است. این رویداد فرهنگی هم‌زمان با هفته بسیج در بخش‌های بازی‌های ویژه تلفن همراه، نرم افزار‌های ویژه تلفن همراه و پویانمایی از دوم تا ۴ آذرماه برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن رزمایش یکپارچه بسیجیان متخصص در حوزه تولید محتوای تخصصی ویژه فضای مجازی با عنوان (مرحله مقدماتی سومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج) است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار