رئیس قوه قضاییه:

بسیج نقش خود را در حاکمیت انضباط اداری و سازمانی در عدلیه ایفا کند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: نیرو‌های بسیج در قوه قضاییه نقش خود را در «حاکمیت انضباط اداری و سازمانی در عدلیه» به درستی ایفا کنند.
کد خبر: ۴۹۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ - 26November 2021

برای از بین بردن لغزش‌ها نیاز به پیشگیری داریم/ بسیج نقش خود را در حاکمیت انضباط اداری و سازمانی در عدلیه  ایفا کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز جمعه (پنجم آذر) در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، فرهنگ بسیج را استقلال طلبی و عزت خواهی و ایستادگی در برابر مستکبران و زورگویان دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ بسیجی توسعه یابد، دست تطاول اجانب و بدخواهان از کشور و سر مردم کوتاه می‌شود.

وی با بیان این که بسیجی هم پیشرو، هم پیش رونده و هم پیش برنده است و در فرهنگ بسیجی توقف معنا ندارد، افزود: بسیجی خود را محصور در زمان و مکان نمی‌بیند و می‌خواهد تمدن ناب اسلامی را در همه دنیا توسعه دهد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به حرکت بزرگ امام خمینی (ره) در ایجاد یک انقلاب جهانی در عصر حاضر، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با همه وجود به میدان آمد و بدون داشتن منابع مالی و حزب و تشکیلات به معنای مصطلح آن توده مردم به خصوص کسانی که مورد ظلم و ستم قرار داشتند را به میدان آورد و مقابل شیطان بزرگ و دست پرورده اش ایستاد.

وی ادامه داد: خلف صالح حضرت امام هم امروز با همان عزم و اراده و با همان روحیه و بصیرت و با توکل به خدا در برابر مستکبران شرق و غرب ایستاده و بزرگ بسیجی مصلح عالم که همه منتظر او هستیم نیز می‌خواهد بساط ظلم و فساد را برچیند و دنیا را پر از عدل و داد کند.

رئیس دستگاه قضا جنگ امروز دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران را جنگی تلفیقی توصیف کرد و گفت: دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی به تحریم و تحریف امید بسته و تلاش می‌کند با فشار اقتصادی و عملیات روانی و دروغ پردازی و شبهه افکنی، مردم و جوانان را مأیوس کند.

وی مقابله با توطئه‌های دشمن را نیازمند نگاه، اراده و روحیه بسیجی دانست و تأکید کرد: بسیج با اتکا و اتصال به خداوند کار‌های بزرگ انجام می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز ما در معرض تهدیدات قرار داریم، اما فرصت‌هایی هم داریم که بسیج می‌تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل و از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کند.

وی رویکرد دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه تحول خواه را از فرصت‌های موجود دانست و با اشاره به افزایش امید و اعتماد در جامعه، اظهار داشت: دولت ما دولتی انقلابی است و می‌خواهد واقعاً برای مردم کار کند و کشور را از جنبه‌های مختلف ارتقاء ببخشد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: دولت ما همه همت خود را برای خیرخواهی گذاشته و اراده خدایی و انگیزه الهی برای خدمت به مردم دارد و از دشمن نمی‌هراسد و در راستای اجرای منویات امام و راهبر و، ولی خود با همه وجود به میدان آمده است و امیدواریم که انشاءالله هر روز پیروز و پیروزتر شود.

وی با بیان اینکه مجلس هم امروز همین انگیزه را دارد و می‌خواهد انقلابی عمل کند، ادامه داد: در قوه قضاییه هم همکاران عزیز ما می‌خواهند اصلاح کنند و یک قوه قضاییه در تراز نظام اسلامی شکل بدهند که به دنبال اجرای بهتر عدالت و خدمت بهتر به مردم است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به ذکر توصیه‌هایی به همکاران بسیجی دستگاه قضا پرداخت و پیشرو بودن را اولین ویژگی برای انجام مسئولیت و پیشبرد کار‌ها دانست.

وی با بیان این که برای خدمت و انجام کار نباید منتظر فرمان یا بسترسازی بود و نیرو‌های بسیجی باید با خط شکنی وارد میدان شوند، افزود: مگر حاج قاسم به عنوان یکی از نماد‌های فرهنگ بسیجی که دنیا به او افتخار می‌کند، منتظر بود تا به او میدان دهند که کاری را انجام بدهد؟

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای متذکر شد: حاج قاسم که منشاء بسیاری از توفیقات در منطقه بود، خودش پیشگام می‌شد و بقیه را هم با خود همراه می‌کرد و کار‌ها را پیش می‌برد و رفتار او باید الگویی برای همه باشد.

رئیس عدلیه با اشاره به وسوسه‌های شیطان و شیطان صفتان برای گمراهی و انحراف انسان ها، صیانت از همکاران و پیشگیری از خطا و لغزش همکاران قضایی را از موضوعاتی دانست که همکاران بسیجی دستگاه قضا می‌توانند به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای از بین بردن لغزش‌ها در عدلیه نیاز به جلوگیری، آسیب شناسی و پیشگیری داریم شما هم راه حل ارائه کنید.

رئیس قوه قضاییه کار در دستگاه قضایی را سنگین و خطیر خواند و با بیان این که فرایند‌های پیچیده، طولانی و پر هزینه قضایی و اداری بعضاً زمینه ساز فساد و نارضایتی مردم است، از نیرو‌های بسیجی قوه قضاییه خواست که به اصلاح و کوتاه شدن فرایند‌ها کمک کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام و از کارکنان دستگاه قضا به عنوان سرمایه اصلی این نهاد یاد کرد و با تأکید بر لزوم توجه به انضباط اداری گفت: انضباط اداری در پیشرفت کار‌ها سهم زیادی دارد و کم انضباطی به حسن انجام کار لطمه می‌زند.

وی بر همین اساس از نیرو‌های بسیج در قوه قضاییه کمک خواست تا نقش خود را در «حاکمیت انضباط اداری و سازمانی در عدلیه» به درستی ایفا کنند.

رئیس قوه قضاییه خیرخواهی و دلسوزی برای مردم را از شاخصه‌های فرهنگ بسیج عنوان کرد و از نیرو‌های بسیجی در دستگاه قضا خواست که ضمن تقویت رابطه خود با او، نقد‌ها و نظرات مشورتی و پیشنهادات خود را منعکس کنند و این نکته را نیز متذکر شد که اگر برخی نظرات و پیشنهادات آن‌ها به دلایلی عملیاتی نشد، خسته و مأیوس نشوند و مطمئن باشند به نظرات شان توجه و در حد مقدورات نیز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها