رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرماندهی پیشران هسته‌ای باید به نیروهای مسلح سپرده شود

عباسی دوانی گفت: به‌نظر من با توجه به این‌که موضوع پیشران هسته‌ای مربوط به مباحث زیرسطحی است باید فرماندهی آن به نیروهای مسلح سپرده شود و تنها موضوع سوخت آن را به سازمان انرژی اتمی دهند چون بازرسی‌های آزانس بین‌المللی انرژی اتمی آنجا است و باید آنجا تولید شود.
کد خبر: ۴۹۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 27November 2021

فرماندهی پیشران هسته‌ای باید به نیروهای مسلح سپرده شودفریدون عباسی دوانی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با موضوع توسعه پیشران‌ هسته‌ای در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در حال حاضر دولت بیشتر درگیر موضوع معیشت مردم است و بر این اساس به‌دنبال تنظیم روابط بین وزارتخانه‌ها است.

وی ادامه داد: موضوع پیشرفت پیشران‌ هسته‌ای هم یک روال ثابتی دارد که این موضوع می‌بایست تسریع شود چون عقب‌افتادگی که در این حوزه در چند سال گذشته اتفاق افتاده زیاد است و دولت فعلی باید آن را جبران کند.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران و نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه پیگیری و توسعه پیشران‌ هسته‌ای عنوان کرد: به‌نظر من با توجه به این‌که موضوع پیشران مربوط به مباحث زیرسطحی است باید فرماندهی آن به نیروهای مسلح سپرده شود و تنها موضوع سوخت آن را به سازمان انرژی اتمی دهند چون بازرسی‌های آزانس بین‌المللی انرژی اتمی آنجا است و باید آنجا تولید شود.

عباسی دوانی در پایان گفت: به جز موضوع سوخت هسته‌ای بقیه موارد باید زیرنظر وزارت دفاع باشد، موضوعی متأسفانه در دولت قبل این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها