فرمانده نداجا:

زیردریایی «بعثت» رونمایی می‌شود/ نیروی دریایی ارتش در راستای امنیت اقتصاد جهانی گام برمی‌دارد

امیر ایرانی گفت: نیروی دریایی ارتش امنیت خطوط مواصلاتی را بر عهده دارد و برای اجرای این ماموریت حیاتی در دریای سرخ و اقیانوس هند حضور داشته و همچنین در راستای امنیت اقتصاد جهانی گام برمی‌دارد.
کد خبر: ۴۹۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ - 27November 2021

نیروی دریایی ارتش در راستای امنیت اقتصاد جهانی گام برمی‌داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی ارتش چون نگینی در دریا درخشید و در شرایط سخت و جنگی نابرابر توانست بازوی دشمن بعثی را قطع کند؛ به‌طوری‌که تنها ۶۷ روز پس از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث دیگر نتوانست در حوزه دریا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین مروارید، گفت: با رشادت‌های رزمندگان نیروی دریایی ارتش، شاهرگ اقتصادی رژیم بعث در عرصه دریا قطع شد؛ لذا ما بر خود واجب می‌دانیم تا یاد شهدای عزیز نیروی دریایی قهرمان را همواره زنده نگهداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اينکه ما افتخار می‌کنیم که ادامه دهنده راه همان شهدای عزیز هستیم و ادامه ماموریت آنها را در دستور کار داریم، افزود: امروز نیز نیروی دریایی ارتش امنیت خطوط مواصلاتی را بر عهده دارد و برای اجرای این ماموریت حیاتی در دریای سرخ و اقیانوس هند حضور داشته و همچنین در راستای امنیت اقتصاد جهانی گام برمی‌داریم.

امیر ایرانی در ادامه به تشریح برنامه‌های نیروی دریایی ارتش به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر پرداخت و گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا و رونمایی از تجهیزات دفاعی پیشرفته از جمله برنامه‌های ما در این هفته است.

وی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی در حوزه بروز رسانی آموزش‌ها و توان عملیاتی بیان داشت: به روز نگهداشتن آموزش‌ها و ارتقای توان بازدارندگی کشور از جمله برنامه‌ها و ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: نیروی دریایی به خوبی توانست در این رزمایش بدرخشد و ماموریت‌های محوله را با قدرت به انجام رساند.

امیر ایرانی برپایی نمایشگاه دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش را یکی دیگر از برنامه های این نیرو به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی حضور موثر در عرصه دریاها داشته و توانسته تمامی معادلات دشمن را در این عرصه برهم بزند به گونه ای که امروز همه بر اقتدار و توانمندی نیروی دریایی راهبردی ارتش اذعان دارند.

وی با اشاره به اقتدار دریایی نداجا گفت: ما می‌توانیم در صحنه عمل پرچم جمهوری اسلامی ایران را هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی به اهتزاز درآوریم و منافع کشورمان را در آب‌های دوردست حفظ و حراست کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقای توان دفاعی و به روز رسانی شناورها و تجهیزات سطحی، زیر سطحی و اثرسطحی این نیرو را از اصلی ترین ماموریت های نداجا عنوان کرد و گفت: ما با قدرت تلاش می کنیم تا وظایف و ماموریت هایی که برعهده داریم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

دریادار ایرانی با تاکید بر بی اثر بودن تحریم ها در حوزه دریایی و دفاعی، خاطرنشان کرد: کشور ما امروز قادر به ساخت انواع تجهیزات در حوزه دریا اعم از زیردریایی، شناورهای مختلف و تسلیحات به روز است و با این وجود دیگر تحریم هیچ معنایی ندارد.
اینکه دشمن حوزه بهداشت و درمان، کالاهای اساسی و ملزومات مورد نیاز ملت ما را تحریم می کند یعنی تمامی توان خود را به کار گرفته و از روی استیصال و ناتوانی اقدام به تحریم داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی و خاص کرده است.

وی در ادامه به اقدامات این نیرو برای مقابله با دزدان دریایی و اسکورت کشتی های تجاری و نفت‌کش‌ها گفت: امروز صحنه مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت دریایی و خطوط تجارت دریایی از دزدی دریایی عبور کرده و به تروریسم دریایی رسیده ایم اما نیروی دریایی با اقتدار در این عرصه حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تامین می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات، گفت: ما انواع تجهیزات را تولید می کنیم و ان‌شاالله به زودی زیردریایی سنگین بعثت را رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها