پیشکسوت دفاع مقدس:

جنگ حق علیه باطل تمام شدنی نیست/ شهید «سلیمانی» یک قدرت جهانی

«امیر غلامحسین دربندی» گفت: جنگ حق علیه باطل تمام شدنی نیست و بعد از ۴۲ سال هنوز به شیوه‌های مختلف ادامه دارد.
کد خبر: ۴۹۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ - 27November 2021

جنگ حق علیه باطل تمام شدنی نیست/  شهید «سلیمانی» یک قدرت جهانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر «غلامحسین دربندی» پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران و همرزم شهید والامقام صیاد شیرازی، پیش از ظهر امروز در دومین یادواره شهدای رسانه استان مازندران در شهرستان سوادکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه ۲۳ شهید رسانه استان و بیان اینکه امروز سالروز بزرگترین بمباران هوایی دشمن در دفاع مقدس است، اظهار داشت: در آذر ۶۵ نیروی هوایی دشمن یک ساعت و ۴۵ دقیقه شهر اندیمشک را بی‌رحمانه بمباران کرد و ۴۰۰ شهید و ۸۰۰ جانباز تقدیم شد که بسیاری از آنان زنان و کودکان بودند.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس نه با عراق بلکه با کل استکبار جنگیدیم به سخنان امام (ره) اشاره کرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جنگ حق علیه باطل است و تمام شدنی نیست و بعد از ۴۲ سال هنوز به شیوه‌های مختلف ادامه دارد.

امیر دربندی با بیان اینکه امروز خط مقدم نبرد، اصحاب رسانه هستند، افزود: این اصحاب رسانه بودند که جلوه‌های زیبای دفاع مقدس و مدافعان حرم را به تصویر کشیدند و امروز سلاح، دوربین و قلم خبرنگاران است و اصحاب رسانه حیله‌های دشمن را به تصویر می‌کشند.

وی با بیان اینکه شهدا عزیز خدا هستند، چرا که در راه خدا هجرت و جهاد کردند و خدا محبت شهدا را به دل ملت‌ها انداخت، بیان کرد: شهید سلیمانی به قدرت جهانی تبدیل شده است و در مسکو، لندن، پاریس می‌بینیم که برخی افراد تیشرت منقش به عکس این شهید را به تن دارند و این‌ها کار ما نیست و آنها در راه خدا حرکت کردند و خداوند نیز محبت شهدا را در دل این افراد می‌اندازد.

این پیشکسوت ارتش به خاطراتی از شهدا پرداخت و با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی ۱۰ سال پس از جنگ، مقابل درب خانه‌اش به شهادت رسید، گفت: اگر به دنبال شهادت باشید، شهادت خودش درب خانه را می‌زند.

وی اضافه کرد: فردای پس از شهادت صیاد شیرازی، منافقین اعلام کردند که این ترور، انتقام مرصاد بوده و این حرف آن‌ها بیانگر این است که هنوز زخم استکبار خوب نشده است.

امیر دربندی با عنوان اینکه پرونده شهید صیاد سال‌ها پس از جنگ، روی میز صدام بوده و شهید حاج قاسم سلیمانی، دو کشور را به کمک مدافعان حرم از دهان اژد‌های استکبار نجات داده است، بیان کرد: گروه‌های حیدریون، فاطمیون، زینبیون و.. پشت سر امام زمان (عج) قرار دارند.

همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به اینکه بسیجی در یک لباس نیست که خاص یک گروه باشد، عنوان کرد: ارتش، سپاه و همه اقشار و اصناف می‌توانند بسیجی باشند؛ چرا که بسیج یک تفکر و اندیشه است و هر کسی که روحیه انقلابی دارد، یک بسیجی است.

وی به خاطرات دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه هنگامی که عراقی‌ها رزمندگان ایرانی را اسیر می‌گرفتند، از آن‌ها می‌خواستند تا به امام و انقلاب توهین کنند و اما رزمندگان اسیر ایرانی شکنجه و شهید می‌شدند اما اهانت نمی‌کردند، گفت: اهانت به انقلاب و امام و ارزش‌های انقلاب دشمنان را دلخوش می‌کرد و رزمندگان ما حاضر بودند سر را بدهند، اما به امام اهانت نکنند و این همان ادامه خط عاشورا و کربلاست که در دفاع مقدس نمودار شد چرا که دفاع مقدس شباهت بسیاری با کربلا دارد.

امیر دربندی با بیان اینکه جنگ ما فیزیکی نبود و ما در جنگ فرماندهی مانند امام (ره) را داشتیم که در رأس قرار داشت و بر اخلاق محوری تأکید داشت، بیان داشت: در اسلام جان انسان‌ها ارزش دارد، اما برای دشمنان اخلاق در جنگ معنا ندارد.

این پیشکسوت ارتش به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه شهادت ۶ هزار زن در بمباران‌ها نشان از رفتار غیر انسانی دشمنان در جنگ دارد، گفت: دشمنان ما را محکوم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند، در حالی که خودشان رفتار انسانی ندارند و فرمانده‌ آمریکایی از قتل ۲ هزار ۷۴۶ نفر عراقی لذت برده است، اما ما با ۷۲ هزار و ۱۱۳ اسیر عراقی در کمال انسانیت رفتار کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار