چمران در مراسم رونمایی از سیزده عنوان کتاب روایت فتح:

بیانات رهبر انقلاب درباره ویکتور هوگو و تولستوی باعث تولید ۱۰۰ رمان جنگ شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به روایت دیدار نویسندگان با رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ویکتور هوگو و تولستوی باعث تولید ۱۰۰ کتاب و رمان جنگ شد.
کد خبر: ۴۹۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 27November 2021

چمران: بیانات رهبر انقلاب درباره ویکتور هوگو و تولستوی باعث تولید ۱۰۰ رمان جنگ شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از سیزده عنوان کتاب با عنوان «فرزندان خمینی (ره)» عصر امروز با حضور جمعی از نویسندگان، خانواده‌های شهدا و مسوولین بنیاد روایت فتح در مجموعه فرهنگی اسوه برگزار شد.

چمران: بیانات رهبر انقلاب درباره ویکتور هوگو و تولستوی باعث تولید ۱۰۰ رمان جنگ شد

«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران، موسسه روایت فتح را یکی از یادگاران شهید آوینی دانست، اظهار داشت: در این مجلس که صحبت از کتاب و جنگ شد یاد خاطره‌ای از سال‌های ابتدایی حضورام در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتادم که قرار بود با جمعی از نویسندگان و شاعران محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در نخستین دیدار با نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدارک دیده شده بود بیانات مفصلی ذکر کردند که به‌چاپ رسید، افزود: خلاصه بیانات رهبری این بود که «اگر می‌خواهید وقایع جنگ [دفاع مقدس] بماند، از هنر شعر، موسیقی و سینما استفاده کنید».

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ایشان اشاره به کتاب‌های ویکتور هوگو و تولستوی کردند که برای دوستان ما جالب و غیرقابل تصور بود و بعد از این دیدار بود که ما حدود ۱۰۰ کتاب و رمان جنگ[دفاع مقدس] نوشتیم و در معرض استفاده عموم قرار دادیم.

چمران پرداختن به خاطرات دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: پرداختن به خاطرات جنگ لزوماً بخاطر گرامی‌داشت گذشته‌ی جنگ نیست بلکه جنگ ادامه دارد لذا ما به خاطرات آن دوران نیازمند هستیم چراکه اگر به ما حمله شود آنچه ما را نگه می‌دارد روحیه و اعتقادات است. امروز کشور ما دارای سلاح و تجهیزات نظامی است اما انچه ما را حفظ می‌کند، روحیه شهادت طلبی است.

وی عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، شهدای جدیدی را می‌آفریند که می‌توانند هستی، مکتب، دین و همه چیز ما را حفظ کنند؛ لذا دشمن می‌خواهد مکتب شهادت را از ما بستاند و همه حرکت‌های فرهنگی آن‌ها در همین راستا می‌باشد.

سیزده عنوان کتاب روایت فتح رونمایی شد

در ادامه کتاب‌های «فرشته‌ای که بال نداشت و به بدرقه‌ام بیا به قلم شیرین زارع‌پور»، «حکایت زخم‌ها به قلم الهه آخرتی»، «عباس توام بانو به قلم راضیه تجار»، «بی‌بی سلطنت به نویسندگی محمدهادی زرگری»، «بهار، آخرین فصل به قلم مرتضی اسدی»، «سرباز شهر ممنوعه حسین گلدوست»، «عروس یمن به قلم زینب پاشاپور»، «باران تشنه به نویسندگی مریم شیدا»، «۳۹ کیلو تمام به قلم سمیرا اکبری» و «معجزه رتیان به قلم طاهره کوه‌کن» رونمایی شدند.

همچنین از دو مجموعه کتاب عکاسان جنگ با عنوان «بهرام محمدی فر» و «احمد علیزاده نوحی» از محصولات انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد و از نویسندگان این آثار تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها