گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس _ نرجس سلیمانی؛ هو الله الخالق الباری المصور، دوران اوجگیری سلطنت رسانه بر روایت حقیقت، شاید جایی در میانه راه بکارگیری روشهای چاپ انبوه عملاً آغاز شده باشد، اما سینما بهعنوان یک رسانه در تشکیل ابزار سلطه، رسانهای بسیار کارآمد ظاهر شده و به قولی راه ۱۰۰ ساله را یک شبه رفته است.
البته در میانه راه، سینما هم همانند هر رسانه دیگری خود را بازبینی کرده است.
از آغاز دهه ۱۹۶۰ میلادی و در راسته بازار رسانهای یکسویه کمونیستی، بذرهایی پدیدار میشوند که باد صبا رشد و نمو آنها را در بستر فرانکوفنها مقدر میسازد، جلگه حاصلخیز فرهنگی مذکور بر سبیل معمول خود نامی بر این نحله نورسیده گذاشته و به تمامی جوانب و اطراف آن را تصرف میکند.
جشنوارهها در عمل محل کشف بذرهای با قابلیت از یکسو و فنورزان رو به تعالی از سوی دیگرند، به همین جهت تمام فرهنگهای در حال حیات به جهت حفظ قوه زایش و باروری خود لوازم و اسبابی را طرح کردهاند. از جمله قویترین این ابزار، برپایی نمایشگاه، همایش و جشنوارههای خرد و کلان است، جشنوارهها بازار روز اختصاصی برای عرضه آخرین محصولات از یکسو و در درجهای بالاتر محل شناخت افکار و اسباب نو هستند.
شجره طیبه تنومند انقلاب اسلامی مستقر بر بستر فلات حاصلخیز پارسی برای عرضه فرهنگی خود نیازمند ایوانهایی متعدد و بارگاهی جامع است. جشنواره «سینماحقیقت» خود یک میعادگاه است. برای جذب اندیشههای برآمده از ذهنهای خلاق و ترسیم خطوط راهنما برای جویندگان مسیر درست در این کارزار نابرابر عرضه و تقاضا، عناوین جوایز، خود خبر از سر ضمیر برگزارکنندگان میدهد و داوری به محک و میزان صحیح اسباب برکشیده شدن پرچم افتخار اینگونه مراسم خواهد بود، «سینماحقیقت» میتواند و باید سفیری امین باشد، چراغ راهی معتبر برای شناخت سره از ناسره و این قابلیت دور از دسترس نخواهد بود، اگر به ظرفیت «سینماحقیقت» آنگونه که باید ارج نهاده شود.
انتهای پیام/ 121