سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور:

توان نیروی دریایی ارتش بعثی عراق بعد از عملیات «مروارید» از کار افتاد

ناخدا یکم «قادری» با اشاره به حماسه ناوچه همیشه‌قهرمان «پیکان» در عملیات «مروارید»، گفت: از آن روز به بعد می‌توان گفت که توان نیروی دریایی ارتش بعثی عراق به‌طور کامل از کار افتاد.
کد خبر: ۴۹۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 28November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، ناخدا یکم «فریبرز قادری» سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور، با اشاره به دلیل نام‌گذاری هفتم آذر به‌عنوان «روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران»، اظهار داشت: در هفتم آذر سال ۱۳۵۹ حماسه ناوچه همیشه‌قهرمان «پیکان» که به عملیات «مروارید» ختم شد، موجب شد تا این روز به‌عنوان «روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران» نامگذاری شود و از آن روز به بعد می‌توان گفت که توان نیروی دریایی ارتش بعثی عراق به‌طور کامل از کار افتاد و تا پایان جنگ نتوانست اقدام خاصی انجام دهد.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، خصوصاً در زمینه اسکورت کشتی‌های نفتی و تجاری، افزود: اقدامات نیروی دریایی ارتش موجب شد تا چرخه اقتصادی و بازرگانی کشور در طول هشت سال دفاع مقدس تعطیل نشود.

سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور ادامه داد: این ایثار و کوشش‌های شبانه‌روزی نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از دفاع مقدس نیز ادامه داشته و این نیرو در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات و ساخت شناور‌های مختلف سطحی و زیرسطحی با قدرت گام برمی‌دارد.

ناخدا یکم «قادری» تأکید کرد: اردیبهشت امسال ناوگروه ۷۵ نداجا متشکل از ناوشکن تمام ایرانی «سهند» و ناوبندر «مکران»، با اقتدار پس از چهار ماه دریانوردی، توانست مسافت ۲۳ هزار مایل دریایی را طی کرده و با افتخار پرچم با صلابت جمهوری اسلامی ایران را در رژه دریایی «سن‌پترزبورگ» کشور روسیه و در آب‌های بین‌المللی به اهتزاز درآورد که پیام تبریک پُر مهر و محبت فرماندهی معظم کل قوا را نیز در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موفقیت‌ها به دلیل حضور کارکنان متخصص، غیور و با ایمان در نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاده است که سرپرستی نیروی دریایی در شمال‌غرب کشور نیز وظیفه جذب جوانان با ایمان و کاربلد به بدنه نیروی دریایی در منطقه را عهده‌دار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار